Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dinsdag 2 april 2013

Tweede Paasdag 2013...


Vandaag op tijd uit ons bed, nou ja...wat heet, om vervolgens te ontdekken dat de zon volop scheen.


Bulletje keek al verheerlijkt naar buiten, wij niet minder...


De deur opengegooid en jawel hoor... ZON. Daarbij ook nog een redelijke temperatuur. Na het ontbijtje ons gelijk aangekleed om ons vervolgens naar de markt in Mayet de Montagne te spoeden.


Geslaagd, een overheerlijke gegrilde scharrelkip gescoord. Gelijk de stoelen naar buiten gezet, kop koffie erbij en daarna smullen in het zonnetje.


Nadat we een beetje uitgebuikt waren zijn we wat in de tuin bezig gegaan. Oeps... een gast in de tuin.


Henk heeft een nieuwe houtstapel in de tuin gemaakt voor de komende twee winters?


Zwaar werkje... nou ja, hij zit er wel zeer relaxed bij zo te zien.

Verder afgelopen middag nog even bezoek gehad, weer wat bijgekletst onder het genot van chocolade paaseieren. Wat houtjes gezaagd voor het plafond in de schuur, dagelijks wandelingetje. En... voordat we er erg in hadden zat Tweede Paasdag er alweer op.


2 opmerkingen:

Ger zei

En dan is de Paas voorbij en is het leven van alle dag weer begonnen,en jij cilia hebt de draad ook weer opgepakt in Frankrijk....ook al zat de kluwen de eerste dag wat in de war;-)
Keulen en Aken zijn ook niet op één dag gebouwd moet je maar denken.

Kijk dat bedoel ik nou.....leven als God in Frankrijk....of als de koning van Luilekkerland....op het terras in de zon met honderden narcissen aan je voeten en de gebraden haantjes vliegen je in de mond;-)

Ik wens jullie een fijne tijd en alles op zijn tijd!!
Lieve groet,Ger

Cilia zei

Haha Ger, zo erg was het allemaal niet hoor! Alleen is het soms best eventjes weer wennen hier en wil ik er zo'n eerste dag het liefst in zo kort mogelijke tijd een paleisje (met alle luxe) van maken.
Als ik weer een beetje over de eerste schrik heen ben, weet ik dat ik dat niet eens zou willen. We willen er gewoon een gezellig knus rustig plekje van maken, zonder al teveel poespas.

Ja Ger, het is hier over het algemeen heerlijk toeven, tenminste als je van stilte houdt, erg veel buiten (veel meer en vaker als in Nederland) en het vlees hier is super. De scharrelkippen hier smaken zalig, heel wat lekkerder als menig kippetje die ik in Nederland gegeten heb... al eet ik ze daar de laatste jaren bijna nooit meer.

Jij ook hele lieve groetjes gewenst,
Cilia (prinsesje)