Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 31 maart 2013

Vol hoofd...


Zaterdag, na een klein oponthoud, hier mooi op tijd aangekomen.
We waren al onderweg, wilden ons eerste broodje pakken, bleek plots dat we onze tassen met proviand vergeten waren. Rechtsomkeert naar huis, want zonder tassen vol proviand redden we de reis niet ;-)
Verder verliep de reis prima op de laatste 20 kilometers na... dikke mist.

Thuis aangekomen, ons gelijk geïnstalleerd, houtkachels aangestoken... omdat het behoorlijk koud in huis was, hapje gegeten en wat gedronken om vervolgens met de sokken aan onder ons dubbel dikke dekbed te kruipen.

Vandaag een beetje van alles en nog wat gedaan. Ons wat verder installeren, hout kloven en stapelen, in de tuin bezig geweest, leuke wandelingen gemaakt, paasbrood en eieren gegeten. Genoten van het uurtje langer licht...

Wat wel gek is, is dat ik op zo'n dag soms met een behoorlijk vol hoofd rondloop. Wil soms duizend en één dingen tegelijk doen. Ben ik met het ene ding bezig, zie ik ondertussen allerlei andere dingen die ik ook zou willen doen. Dat is vaak vooral zo'n eerste dag. Reden die ik daarvoor bedenken kan is, dat het huis en de tuin toch nog altijd ietwat Spartaans zijn.
Hoe we het huis ook opknappen, ietwat Spartaans zou het altijd blijven.
Doorgaans heb ik daar niet echt veel moeite mee, maar zo'n eerste dag... vooral als het buiten een beetje een trieste aanblik vanwege het weer is, moet ik soms even slikken en tolt mijn hoofd. Kan me niet echt op één ding concentreren maar vlieg van het één naar het ander. Kan tevens niet echt de rust vinden om te genieten. Druk druk druk, niet fysiek maar op het mentale vlak.

Vaak wat later op zo'n eerste dag wordt het wat beter... nu zit ik weer helemaal relaxed achter de laptop ;-) Het wordt wat warmer in huis, er staan alweer wat bloemetjes op de vazen, de honden en de katten liggen gezellig te knorren evenals Henk, de tuin begint er alweer wat opgeruimder uit te zien, buik goed gevuld...

Ik kan er weer tegen, heerlijk... VAKANTIE... nu het weer nog (grapje... maakt me niet echt uit).

De kersttakken hingen er nog... vandaag verwijderd.

Het staat weer vol met narcissen, nog een beetje extra zon en ze gaan denk ik allemaal volop bloeien...

Een foto tijdens de wandeling gemaakt. Volgens mij heeft het hier de afgelopen dagen behoorlijk geregend, het is overal nogal nat. Vandaag was het hier trouwens droog, niet echt warm... maar best te doen met dikke vesten aan.

Veel liefs vanuit Le Pre Bonnet... we zijn weer op stee (haha... rijmt, Pre Bonnet spreek je uit als : Pree Bonnee).

2 opmerkingen:

Hent zei

Ik snap het wel. Even schakelen tussen de ene en de andere plek. Dat heb ik ook.

Cilia zei

Hallo Hent, leuk om even weer wat van je te horen.
Ja, die omschakeling heb ik soms ook moeite mee, komt bij... dat het huis in gedachten (als ik in Nederland ben) groeit, meer groeit alsdat het in het echt doet. Maar... vandaag was het heerlijk zonnig en ben ik weer geheel ingeburgerd ;-)
Groetjes,
Cilia