Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 4 april 2013

Hard werken...




En ik maar denken dat Henk hard aan het werk is...

Vandaag was het super mooi weer, de gehele dag een zonnetje, zodoende bijna de gehele dag buiten bezig geweest. Tevens buiten eten en koffie drinken.
Tja... valt me iedere keer weer op, dat we hier veel meer buiten zijn als dat we onder dezelfde omstandigheden in Nederland zijn. Zogauw hier de zon schijnt worden al vrij snel wat stoelen naar buiten gezet, dikke vesten aan om vervolgens veel buiten te verpozen. Het huis hier en de omgeving nodigen er ook toe uit... denk ik!
We houden alle twee van ruimte en stilte (niet voor altijd hoor!), die ruimte en stilte is hier volop te vinden, vooral buiten. Geen auto geluiden, geen straatgeluiden... alleen natuurgeluiden.


De gehele dag een blauwe lucht met wat kleine witte wolkjes. Trouwens had ik het over stilte?  Als we op deze kant van ons stuk grond zitten horen we continu het stroompje, het is maar een klein stroompje, maar het water stroomt er met veel kabaal doorheen.


Aha... Henk is toch nog wakker geworden. Hier op dit stuk grond willen wij ook een zitplek maken omdat hier in het voor- en najaar veel meer en vooral wat langer zon is. Mede daarom hebben wij hier veel bomen gekapt en er moeten nog veel meer gekapt worden. Voornamelijk essen, erg mooi brandhout... volgens Henk.

2 opmerkingen:

Ger zei

Wat een heerlijke plek toch.....
nee, niet op dat harde houten bankje....of die goeie man moet zo moe zijn van het hout kloven en stapelen dat het hem niet meer uitmaakt waar hij ff kan liggen;-)

Kan me wel voorstellen dat jullie daar graag buiten vertoeven,het moet puur genieten zijn.

Lieve groeten van een gezond jaloerse Ger!!!


Cilia zei

Haha... Ger, Henk kan overal en altijd slapen, zelfs staand wel ;-) Natuurlijk prefereer ik een LOUNGESET, grapje...niet heus, maar een lekkere dikke kussen... daar kan ik wel over.

Buiten hier beschouw ik als echt genieten, vooral met mooi weer, de natuur rondom en de heerlijke stilte.

Vanmiddag regende het even. Kan niet altijd feest zijn hè!

Lieve groetjes van een super bevoorrechte dame,
Cilia