Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dinsdag 9 april 2013

Buiten-trapjes maken...


Jawel, we zijn weer thuis. Nog even lekker nagenieten op de tandartsstoel, daar heb je toch niet veel anders te doen :)  Tja, de gewone dagelijkse verplichtingen zijn alweer begonnen. Weer aan het werk, vele wasjes draaien, de post die lag te wachten om bekeken te worden.

Op ons stuk grond bij Le Pre Bonnet is het bijna nergens vlak, sommige stukken zijn zelfs behoorlijk steil. Zodoende willen we her en der wat natuurlijk ogende trapjes/treetjes maken. Dit doen we met houten paaltjes, waar we de wereld van hebben.




Twee paaltjes in de grond en één er tussen. De treetjes gaan we wat opvullen met natuursteentjes. Verder laten we er weer gewoon gras groeien, zodat je het maar amper ziet.
Voordeel hiervan is, dat het wat gemakkelijker loopt en dat we het wat gemakkelijker vrij kunnen houden van varens, brandnetels en bramen.
Zo banen wij ons een pad door de 'woestenij'. Wij zijn dol op een wilde tuin met varens, bramen, brandnetels e.d., maar vinden het wel fijn om er wat paden door heen te laten kringelen. Om niet helemaal met de tong op de schoenen te lopen, op de meest steile stukken, willen we zodoende wat trappetjes maken. Afgelopen week weer een klein stukje gemaakt... Nog hele vele te doen ;-)


2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Zo ben je op de heenweg naar Franktijk.....en terwijl ik knipper met m'n tranende rode ogen ben je al weer terug in Nederland....;-)
Is wel handig ja om hier en daar wat trappetjes te maken om boven te komen,zit ik me hier weer af te vragen of dat hout op het gedeelte net boven de grond op den duur niet gaat rotten(net of ik er verstand van heb)
Ik heb wel in de gaten dat jullie voorlopig niet zonder werk zitten in en rondom het huis en dat lijkt me nou zo heerlijk om stukje bij beetje te zien hoe alles opknapt na elke klus.

Bij jullie gaat het leven van alle dag weer verder....
en ik duik maar weer eens met mijn rode neus in de zakdoek:-(hatsjoe.....

Lieve groeten,Ger

Cilia zei

Hallo Ger,

Nou nou... het was wel een hele week hoor!!! ;-)
Haha... aan dat verstand van jou mankeert helemaal niets, ondanks je verkoudheidje :)
Uiteindelijk gaat dat hout natuurlijk rotten, over een paar jaartjes pas(hoop ik). Maar aangezien we nog niet weten hoe en waar we later de paden precies willen hebben, vinden wij dit alvast eerst een prettige oplossing. Het is niet erg veel werk, ook is zo'n paaltje redelijk gemakkelijk te vervangen en we hopen zo wat meer een idee erbij te krijgen... hoe we het uiteindelijk graag willen hebben.
Stel dat we een betonnen trap maken en naderhand denken... oeps, die had eigenlijks 2 meter verder gemoeten ;-) Dan zit je daar maar mee hè!
Komt bij dat dit wel een leuk buitenwerkje is om te doen.

Zeg Ger, ik wens je heel veel sterkte met je gesnotter en genies... het mooie weer komt eraan.

Gezondheid, groetjes en heel veel liefs,
Cilia