Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zaterdag 27 april 2013

Kievitsbloem...



Deze wil ik even delen... heeft totaal helemaal niets te doen met Frankrijk, werkelijk nul komma nul... al zou ik ze daar best wel graag willen hebben.

De kievitsbloem is een plant uit de leliefamilie, een mooi klein teer bloemetje... die in het wild niet meer veel voorkomt. Een wettelijk beschermd plantje... dus : pluk ik hem niet om op mijn vaasje te zetten ;-)

Loop ik vanmorgen nietsvermoedend mijn voordeur uit, met een tas vol glas... bestemd voor de glasbak, zie ik daar plots vlakbij mijn voordeur een klein paars bloemetje.

Gelijk op de hurken... en jawel hoor, een kievitsbloemetje. Helemaal in zijn uppie staat ie daar mooi te wezen. Je zou er haast aan voorbij gaan zonder hem te zien zo tussen al het andere opkomende groen.

Eigenlijks had ik gelijk het gevoel : plukken dat bloemetje... om hem fijn op een vaasje in de keuken te zetten. Ik kon mij bedwingen en heb hem zodoende maar even op de foto gezet.

Schijnt dat je ook bolletjes bij een tuincentrum kunt kopen, binnenkort toch eens eventjes kijken, want hij is wel...
 ERG MOOI.

Fijne voortzetting van het weekend...

2 opmerkingen:

Franse Brocante zei

Ja, dat vind ik ook. Een schitterend kunstwerkje dat bloemetje.Bedankt voor je reactie op mijn blog. Ik was er inderdaad al lang overheen, maar als je er aan terugdenkt.........Het "Oranjeblog" was grappig om te maken al was het alleen maar vanwege de herinneringen. Groeten van Lilian

Cilia zei

Tja... Lilian sommige dingen blijven je bij. Ooit, al meer als 40 jaar geleden, pakte eens een zéér vervelende meid mijn prachtige paashaas af. Gelukkig heb ik haar nooit meer gezien (na mijn lagere school periode), zou niet eens meer weten hoe ze eruit zag of hoe ze heette... maar soms... als ik eraan terug denk, krijg ik nog steeds wurgneigingen ;-)
Ook al heb ik niets met het koningshuis, je 'Oranjeblog' was leuk om te lezen en te bekijken. Komt bij dat ik oranje wel een mooie kleur vind!!!

Nogmaals een vriendelijke groet,
Cilia