Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 25 april 2013

Ik wil...


IK WIL EEN NIEUWE FOTOCAMERA...

Mijn moeder die zei vroeger... kinderen die willen die krijgen voor hun billen.
Bah, bah en nog eens bah... dat soort uitdrukkingen :-(

Gisteren liep ik nietsvermoedend met de honden hier op het land, zie ik daar bekende natuurfotografen met hun dikke camera's staan. Eén van die fotografen is Jon, met een leuke fotoblog waarop allemaal foto's van onze woonomgeving hiero op staan (even op zijn naam klikken).
Ze stonden foto's te maken van drie ooievaars die daar op het land stonden.
Met een rotgang mijn hond Vidor vast gedaan, daar meneertje een echte jachthond is en het heel niet vervelend vindt om de ooievaars eventjes weg te jagen ;-)

Na de wandeling ben ik zonder honden gaan kijken, mijn sneue kleine camera mee uiteraard.


Dan krijg je dit... Voorzichtig sloop ik richting de ooivaars, zij zaten er nog heerlijk alle drie bij. Alras hadden zij mij in de gaten en kwamen overeind. Wat moet dat gekke mens daar met dat onbenullige toestelletje? Zag ik ze denken.


Zij gingen prachtig voor mij poseren. Ik zoomde, zoveel als mogelijk was, met mijn sneue camera in. Eigenlijks stond ik niet eens zover van ze vandaan, toch wil mijn camera niet beter inzoomen.


En moet ik tot mijn groot verdriet concluderen dat deze foto het beste resultaat was.

Dat is soms wel eens jammer, vooral met wilde dieren. Bijna dagelijks zie ik tijdens mijn wandeling wel reeën lopen, er zitten hier vaak een stuk of zeven. Momenteel huppelen de hazen hier ook weer driftig in het rondte, de fazanten hebben zo af en toe van die hanengevechten... prachtig om te zien.
Ook bij Le Pre Bonnet zien we vaak allerlei wilde dieren... maar ja, met mijn sneue camera krijg ik dat er vaak niet goed op.

DUS... IK WIL EEN NIEUWE FOTOCAMERA...

Ach... niet heus hoor, er moet ook wat te wensen overblijven. Maar soms... is het weleens jammer.

4 opmerkingen:

Unknown zei

Niet doen hoor, die nieuwe camera, want dan wil je ineens nieuwe lenzen....en die zijn nog duurder! hahaha

Cilia zei

Ja, weet ik alles van... mijn zoon heeft een tijd lang, voornamelijk, als auto en motorfotograaf gewerkt. Het éne lensje nog duurder dan het andere ;-)
Dus... ik doe het nog maar even met m'n sneue canon powershot, hahaha...

Ger zei

En kinderen die vragen worden overgeslagen....;-)
niet zo boos kijken hé,kom je nooit knap op de foto...

Ook goedendag Cilia,

Het gras bij de buren lijkt altijd groener....
maar het gras op jou foto is toch ook wel van het friste groen en ik zie dat het ooievaars zijn.

Heb eens een kijkje genomen bij de fotograaf....tja...
wat zal ik er van zeggen...mooie foto's dat staat buiten kijf,maar volgens mij komt er niet enkel een goede camera aan te pas die je van binnen en buiten moet kennen,de nodige lenzen,fotografisch oog,creativiteit en passie voor fotografie,maar volgens mij ook een uitgebreid fotobewerkingsprogramma
......zie veel foto's die meer op schilderstukjes lijken.
Bij fotografie staat of valt alles met licht en belichting. Per slot van rekening betekent fotograferen ‘schrijven met licht’. Te weinig licht betekent dat je detail verliest (verdwijnt in zwart), te veel licht ook (verdwijnt in wit). De sluitertijd van de camera bepaalt hoeveel detail je in een foto ziet. Maar ook hoe scherp of onscherp de foto er uit komt te zien.
En dit alles wil ik ook nog wel eens vergeten tijdens het fotograferen.


De foto's die ik op mijn blog heb staan zijn ook meestal gemaakt met Canon PowerShot SX150 IS
maar kan nou niet zeggen dat het een sneue camera is.
Heb ook nog Canon PowerShot S5 IS maar die gebruik ik zelden,heb door pijnlijke rechterhand en zwaardere body van die laatst genoemde camera last van bewegings onscherpte,op statief gaat het goed....maar ben niet zo'n fanatiekeling dat ik die driepoot overal mee naar toe sjouw.

Wie weet gaat niet Vidor straks achter de wilde dieren aan.....maar jij met een dikke camera;-)

Fijn weekeind en lieve groet!!
Ger



Cilia zei

Hallo Ger,

Volgens mij kan jij er ook wel wat van... te pas en te onpas allerlei van dat soort uitdrukkingen te gebruiken, hahaha...

Weet je Ger, mijn camera is op zich best een leuk klein handig gevalletje (Canon Power Shot A520), makkelijk mee te nemen en zeker niet onbelangrijk, makkelijk te hanteren. Maar ik kan er geen lenzen op zetten, wat soms best wel eens jammer is... vooral in de natuur. Als ik een vos, ree, wild zwijn, mooie vogel, haas of dergelijke zie en er een foto van wil maken, kan ik bijna niet inzoomen. Met als gevolg dat je een vaag stipje op de foto krijgt te zien... Die plaats ik dan gerust op m'n blog, zet er gewoon even bij dat dat stipje bijvoorbeeld een vos is, hahaha...
Maar nee, ik ben geen ander toestel nodig... daarvoor fotografeer ik veelste weinig. Om eerlijk te zijn is het zelfs niet eens een hobby van mij ;-) Ik vind het leuk om dingetjes vast te leggen op beeld, maar niet meer en niet minder (ben altijd wel blij als het een mooie foto wordt).

Jij ook een heel fijn weekend en lieve groetjes,
Cilia