Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zaterdag 13 april 2013

Chaussures...


GROOT LEED...


Bah... vandaag een vervelend bezigheidje. Wat wil het geval? Mijn favoriete bergwandelschoenen, die ik ook op het platte land draag, zijn aan vervanging toe.
Nou wil het geval dat ik BIJNA niets vervelender vindt, als achter nieuwe schoenen aan gaan.
Ik ben zo'n type die wel 10, wat zeg ik... 10? wellicht wel 20 paar schoenen heeft, maar... altijd dezelfde favoriete bergwandelschoenen draag. Nog net geen 24 uur per dag... als ik op bed ga trek ik ze eventjes uit om ze gelijk de volgende ochtend weer aan te trekken.
Met als resultaat dat de schoenen naar intens gebruik zich geheel naar mijn voeten gevormd hebben. Niet die 10/20 paar andere gevallen, nee... die draag ik zelden, alleen mijn favoriete bergwandelschoenen.
Maar eens komt de dag, die dag is nu aangebroken, dat de schoenen het voor gezien houden. Dat de rappe schoenlapper zegt : hier valt niets meer van te maken, mevrouwtje.
Treurend over dit grote verlies, heb ik besloten... om vandaag naar NIEUWE uit te gaan kijken.
De stemming is gezakt naar het nulpunt, ik raap mij tesamen, wens jullie allen een fijn weekend en begeef me nu naar de auto om richting grote schoenwinkel te rijden.

4 opmerkingen:

Ger zei

Ach,ach,ach.....jij arme Cilia...
een groot probleem....nee,niet jij maar de versleten schoenen die aan vervanging toe zijn.
Volgens mij krijg je er tegenwoordig nog een probleem gratis bij met de vele,vele winkels op het gebied van outdoor zodat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Misschien is het 'n idee om in het begin je nieuwe stappers op bed ook aan te houden daardoor zal de tijd dat ze weer helemaal naar jou voeten zitten sneller daar zijn;-)

Nou kop op meid,want op van die toffeltjes die op dat trapje staan ga jij het niet redden rondom Le Pre Bonnet.....ook niet als de trappetjes klaar zijn.

Ben benieuwd met wat voor iets jij straks thuis komt met de tong op de schoenen....☺

Succes met shoppen!!!
Liefs,Ger

Cilia zei

Jaja... een zwaar leven hier soms. Heel erg bedankt voor je medeleven.
Soms moet ik als mens m'n hart even luchten, anders krop ik het op hè! Blijf ik er mee zitten... vandaar de blog, hahaha.

Maar... ik kan je melden dat ik geslaagd ben. Ben gelijk naar de allergrootste outdoorzaak hier in het noorden gegaan, daar op een stoel gaan zitten, m'n wensen kenbaar gemaakt, vele paar schoenen gepast, de lekkerst zittende genomen.
Op naar de kassa, staat Henk daar te wachten met ook een doos onder zijn arm (hij was ook schoenen nodig) en... ik geloofde mijn ogen maar amper, EXACT dezelfde schoenen als dat ik in een doos onder mijn armen had.
Dus Ger, als je twee mensen tegenkomt met dezelfde schoenen aan... groot kans dat het Henk en ik zijn :-)

Gelijk er maar een leuke dag verder van gemaakt, wandelen in een prachtig stuk natuur... voor verder shoppen zat er geen geld meer in het buideltje.

Liefs en een hele fijne zondag,
Cilia (met nieuwe schoenen)

Franse Brocante zei

Hoi Cilia,

Ik hoop dat je inmiddels nieuwe schoenen hebt gevonden. In onze omgeving is het ontzettend moeilijk om aan degelijk schoeisel te komen. Daar moet je echt voor naar de stad. Ik wissel dagelijks van slippers naar mijn Dubarry laarzen, waarmee ik spit, door de modder bagger en wandelingen maak. Maar vaak krijg ik bloedhete voeten omdat ik er sokken in moet dragen. Vorig jaar ging ik er namelijk met blote voeten in en ik kon ze toen toch niet meer uitkrijgen!! De hele middag rondgelopen en opnieuw geprobeerd, maar mijn voeten waren door de warmte opgezet. Uiteindelijk ben ik met de laarzen in een bak koud water gaan zitten en dat was de oplossing. Dus.............
wisselen of sokken dragen. Dat geldt voor mij! Groeten van Lilian

Cilia zei

Hoi Lilian,

Jaaaa... helemaal blij, alleen mijn voet ietwat minder. De eerste blaar is reeds daar :-(

Oo gossie, heb je van die prachtige Dubarry laarzen... moet je ermee in een teiltje zitten. Hahaha, sorry hoor, maar ik vind het wel even vermakelijk, zie het helemaal voor me ;-)

Lieve groetjes daar in de mooie Vogezen,
Cilia