Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 24 februari 2010

Zomer 2009

Zaterdag 6 juni zijn we voor een dikke drie weken naar Frankrijk vertrokken. De eerste dag dat we er weer waren hebben we bijna niets gedaan. Wel hebben we een oude party tent, lag tussen de troep bij aankoop, opgezet. Dat was wel even flink hilarisch, zo'n enorm vies muffig gevalletje. Die vertrekt dus ook naar de déchetterie. Wat later op de dag kwamen wij er achter dat er wat spullen verdwenen waren. Blijkbaar was er iemand geweest die overal rondom ons huis gestruind had. Er was een sneu melkkannetje ontvreemd, waar ik altijd de bloemen inzette bij het weggaan zodat ze buiten nog even mooi konden zijn. De verdorde bloemen lagen er nog wel. Verder was er een bbq rooster verdwenen, die hadden we aan de muur hangen en wat ik nog wel het meest jammer vond, was dat er een hele mooie oude gietijzeren onderstuk van een regenpijp, in de vorm van een vis, ontvreemd was. Eerlijk gezegd zijn het stuk voor stuk geen kostbare spullen, echt niet de moeite waard om het bij de verzekering op te geven, maar het gaf wel een heel onbehaaglijk gevoel, dat er een vreemde bij je huis heeft zitten struinen. Dat drukt wel even de vrolijke stemming.

3 opmerkingen:

Dees zei

Wat heel erg vervelend. Hopelijk waren jullie snel van dat gevoel af!

Yvonne Zwart zei

Hallo samen. Ik ben Yvonne Zwart uit Swifterbant. Toevallig ben ik door surfen op deze blog gekomen en heb er van genoten! Alles gelezen en foto's bekeken! Het kwijl loopt mij door mijn mond . . . en ondertussen zie ik groen en geel van jaloezie . . (beetje overdreven hoor) Wat hebben jullie het huis schitterend opgeknapt en die deuren, die zijn helemaal geweldig zeg! Heel knap allemaal! Wij zijn ook van plan om naar Frankrijk te verhuizen, maar dan definitief. en zijn aan de voorbereidingen bezig. Eerst huis in NL verkopen . . .
Misschien vinden jullie het leuk om mijn sites eens te bekijken www.dickenyvonne.nl en www.gordonsetters.nl
Jullie blog staat inmiddels bij mijn favo's! groeten, yvonne

Cilia zei

Hallo Yvonne, bedankt voor je hele lieve reactie.
Definitief naar Frankrijk, wat heerlijk zeg. Ik las op jullie site dat jullie van die enorme bofkonten zijn die heerlijk vervroegd met pensioen konden. Helaas, snik/snuif, zit dat er voor ons nog lang niet in. Als we pech hebben moeten we zelfs door tot ons 67ste. Ander alternatief zal zijn dat wij daar werk zoeken, wie weet!!! Maar wat een ontzettende mooie site heb jij, ik heb er even doorgebladerd en ga dat zeker weten nog weer doen. Wat een prachthonden en het toeval wil dat wij zo'n schitterende Gordon Setter heel hoog op ons verlanglijstje hebben staan. Reizen vinden ze blijkbaar geen probleem. Eén dezer dagen zet ik wel even een stukje op je site en voor andere mensen die dit lezen, zou ik zo zeggen: klik even op Yvonne haar naam. Groetjes Henk en Cilia.