Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 5 juli 2012

Stapje voor stapje ...


Stapje voor stapje komt het verder.


Het trapje naar de eerste mezzanine zit in de verf en is zo goed als af.


Ook de trap naar de bovenste mezzanine heeft dezelfde kleuren gekregen.


Compleet met 'ruitjes', wat nog wel gedoe was. Terwijl ik de onderste 'ruitjes' erop verfde, had ik de pot verf voor mij staan. Ik zat helemaal voorover gebogen om erbij te kunnen, plots vielen er wat druppels verf op de vloer... niet van mijn penseel. Maar ze kwamen van mijn hoofd. Terwijl ik voorover gebogen zat was mijn toefje haar, die ik in een staart boven op m'n hoofd had, in de verfpot gaan hangen. De druppels kwamen dus uit mijn haar... ach, een zwart kapseltje is toch ook wel leuk!
Het muurtje achter de trap moet nog afgewerkt worden, één van de volgende klussen.


De beide trappen, ik kan zeggen dat het fijn loopt, nog een armleuning en het is weer wat verder.

Zo langzamerhand wordt de voormalige schuur stapje voor stapje wat mooier en leefbaarder, Deze zomer willen we er wat meer kleur in brengen en tevens wat meer dingen afwerken. De vloer (tomettes) schiet al lekker op, afgelopen dagen weer wat vlakken gevoegd. Een enorme bewerkelijke tijdrovende klus... om die tomettes te leggen en af te werken. Maar het wordt super allemaal, ik ben er zeer mee in m'n sas.

4 opmerkingen:

Walter zei

Ai, ai, ai...dat wordt niet zomaar een huisje!
Superleuk.
Veel zomerplezier voor allebei!!!
Groetjes en ik blijf meegenieten.
Walter

Cilia zei

Leuk dat je het ook leuk vindt. Te bedenken dat het in het echt nog veel leuker is ;-). Grapje... wel probeer ik tevens een beetje met de blog te laten zien dat je met relatief weinig geld, veel tweedehandse spullen en zonder echte bouwervaring (wel binnenhuisarchitectuur) soms best wel aardige dingen voorelkaar kunt krijgen. Of het allemaal gelukt, dat zal de tijd uitwijzen...
Groetjes, Cilia

marja zei

Hoi Cilia,
Ziet er geweldig uit. Hoe krijg je die ruitjes er zo mooi op?Ik ga zaterdag weer naar LDF en blijf een maand. Helaas geen internet dus ik kan je niet blijven volgen, maaaaar dan heb ik bij terugkomst weer wat te lezen!

Groetjes en geniet( van het mooie weer)

Cilia zei

Hé... hallo Marja,

Fijn om even weer wat van je te lezen.

Die ruitjes heb ik er uit losse hand opgezet met een penseel, geen sjablonen en ook niet voorgetekend, wel het midden (van de middelste ruit) met een meetlint bepaald. Maakt het geheel wat speelser, niet één ruitje is gelijk...hahaha. Ook geeft het net even wat extra's aan de trappen, vind ikzelf.

Heerlijk zeg, even voor een maand naar LDF, laptop zou je daar vast ook niet missen. Dan wens ik je een hele fijne vakantie toe en laat maar weer een keer een berichtje achter als je weer terug bent, erg leuk.

Hele fijne tijd en de vriendelijke groetjes, Cilia