Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 26 maart 2015

Weer een klein stukje verder...


Weer een klein stukje verder...


Ooit heb ik eens bij vrienden in Normandië een klein natuurstenen trapje gemaakt, geweldig vond ik dat. Destijds dacht ik bij mijzelf : als ik ooit een eigen huisje in Frankrijk krijg dan...
Er gaan HEEL VEEL uren in zitten, maar het wordt met ieder nieuw gelegde steen mooier...


Er moeten nog vele vierkante meters gelegd worden, we willen het terras een beetje uit laten waaieren buiten de palen.
Henk heeft vandaag weer een paar stenen gelegd, die ik vervolgens morgen ga voegen.


Kan me al erg verheugen om komende zomer het terras wat aan te kleden met wat bij elkaar gescharrelde rommeltjes ;-)


Vanmorgen bij het opstaan werden we verrast met...


SNEEUW

Foto is vanuit ons keukenraam genomen...

Het sneeuwde hier een klein beetje, tegen de middag was het weer verdwenen.



2 opmerkingen:

Ger zei

Ja Cilia, het terras wordt steeds mooier en mooier en kan me helemaal voorstellen dat je staat te popelen om het geheel een beetje aan te kleden. Nou heeft zo'n rustiek afdak met oude stenen muren en vloer niet heel veel meer nodig om een landelijke uitstraling te krijgen, maar zo'n gezellige aardewerk kruik,pot en mandfles mag natuurlijk niet ontbreken in de Franse sfeer.

Hé sneeuw......raar weer net als hier in het Brabantse.

Geniet nog lekker van de komende dagen!!!

Liefs, Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Ik denk dat het ook een gezellig plekje gaat worden, weet het haast wel zeker :-)
Vooral dat vloertje geeft best veel voldoening... zelf de stenen uit de bergen zoeken, passen en meten om ze vervolgens te leggen. Het enigste wat we kopen is cement voor de voegen. Moet wel zeggen dat er aardig wat cement ingaat... maar dat mag de pret niet drukken.

Vandaag ons stokbroodje weer buiten gegeten, met een dikke trui was het weer prima vol te houden... met zicht op de besneeuwde bergtoppen tegenover ons.

Een fijne vrijdag en alvast een fijn weekend.
Veel liefs, Cilia