Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 4 maart 2015

Klusrooster 2015...


Het komende jaar zijn we van plan om, evenals vorig jaar, meer buiten als binnen te doen.
Niet dat er binnen niets meer te doen is, maar als we daar zijn verpozen we het meest buiten. Zodoende willen we ons ook wat meer op buiten richten wat klussen betreft.


BINNEN...

-Wel willen we binnen nog met de kelder bezig. Hier moeten de muren afgemaakt worden en we willen er deels wat tomettes inleggen. Vorig jaar hebben we een partijtje tomettes van Laura en Rian gekregen, mooi voor in de kelder.

-Ook moeten we nog een klein deel van het plafond in de schuur aftimmeren en isoleren, dit hopen we komende zomer klaar te krijgen.

-Aha... en boven op de slaapkamer willen we nog een raam vervangen. Henk is al druk bezig met het maken van een nieuw raam en kozijn.


BUITEN...

-Het terras onder het afdakje verder afmaken, stenen zoeken en leggen. Tevens het geheel wat aankleden... nou ja... een beetje opsieren zeg maar.

-Een afdakje maken voor het brandhout naast het huis, zodat we daar niet continu plastiek over hoeven te leggen.

-Een trap vanaf het terras (afdakje) naar het lager gelegen stuk tuin maken. Er zit nu al een provisorisch trapje, deze willen we iets groter en steviger maken.

-Nog verscheidene bomen kappen. Waarschijnlijk gaat dit een klus voor de komende keer worden... over anderhalf week (denk ik...).

-Uiteraard willen we weer een groentetuintje aanleggen. Ietwat groter als vorig jaar... ook een klus om  de komende keer mee te beginnen.


Verder staan er vele kleine klusjes op het programma, komen bijna dagelijks meer bij ;-), zoals bijvoorbeeld ietwat meer structuur op het grondstuk aanbrengen. Wat meer paadjes aanleggen en bekijken wat we waar willen hebben.

Zoals het er nu naar uitziet gaan we over anderhalve week weer die kant op.
Als ik naar de weersverwachting weeronline, in Laprugne, kijk... dan zou de temperatuur vanaf komende vrijdag omhoog gaan en een week later NOG hoger. Ik zag zelfs 16 graden staan... Oo... hoe heerlijk zou dat zijn ;-)
Eigenlijks zouden we komende zaterdag al die kant op moeten, maar helaas gaat hem dat niet worden.

Vanmorgen net mijn nieuwe paspoort opgehaald... dus... we zijn er alweer helemaal klaar voor.
Trouwens weer een super knappe pasfoto erop... niet dus ;-(  Ik zat bij de fotograaf, had thuis al wat voor de spiegel geoefend om een beetje redelijk op de foto te komen, zit ik mijn allerleukste gezicht op te trekken. Zegt de fotograaf dat ik mijn mond dicht moet doen. Prompt schoten mijn ogen wat vuur en werd mijn mond een ergerlijk streepje. Tja...
Eén ding scheelt, als ik aangehouden word en mijn paspoort moet tonen, denk ik dat mijn gezichtsuitdrukking veel gelijkenis vertoond met mijn pasfoto ;-)

13 opmerkingen:

Petra zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Petra zei

Ah ik heb je gelukkig weer gevonden was je even kwijt. Dat heb je met die opruimerige typetjes. Jij zit al weer vol met plannen zie ik! Niet te hard werken hoor! Liefs Petra B.

Cilia zei

Hoi Petra,

Ik begon je al wat te missen... Maar gelukkig je maakt het gelijk weer goed door twee reactie's ;-)
Ik zag dat je weer volgster geworden bent, erg leuk. BEDANKT :-)

Lieve groetjes, Cilia

Walter zei

Hahaha,op mijn pasfoto's sta ik altijd als een crimineel.
En dat terwijl ik zo'n aardige vent ben. Maar alles verstijfd aan me bij de pasfoto sessie. Nou, ja...niet alles gelukkig. ;-)

Yvonne zei

Ha Cilia, ik moest echt verschrikkelijk lachen om je pasfotoverhaal en zag het helemaal voor mij! heerlijk meid om weer naar frankrijk te gaan en zeker nu het mooi weer zal worden!
liefs en groetjes van mij

Yvonne zei

trouwens ook de opmerking van Walter boven mij vind ik echt humor!

Cilia zei

Hoi Walter,
Ik begrijp er eigenlijks ook niets van waarom ik altijd zo RAAR op de pasfoto kom. Ik zie er altijd, in de spiegel, super leuk en vrolijk uit en kom met zo'n gek verwrongen mondje en een dodelijke blik op de foto, hahaha...

Cilia zei

Hoi Yvonne,

Iedere keer weer een verschrikking, helaas moet het soms ;-( Ik had het al bijna een half jaar voor me uitgeschoven...

Verheug me alweer op een paar weekjes Frankrijk :-)

Jij ook hele lieve groetjes, Cilia

Cilia zei

Hahaha... ja... SOMS is hij wel grappig ;-)
Ach... het is best een dikke lieverd (zo af en toe hè...)

Anoniem zei

Hoi Cilia,
Heerlijk naar Frankrijk ben jaloers op jullie! En wat een plannen. Zonnetje erbij en alles is compleet. Ben benieuwd naar het raam en kozijn van Henk want dat is toch geen makkelijke klus. Wij gaan pas in april, maar zijn pas ook nog een weekje geweest. Alvast goede reis en geniet ervan. Laura

Cilia zei

Hoi Laura,

Ik ben al lang op de hoogte van jullie afgelopen verblijf in Frankrijk... prachtige grote parkeerplaats, wat een luxe zeg ;-)
Aah... en gaan jullie PAS in april weer die kant op, dat duurt zeker weten nog wel ENKELE weken, de tranen biggelen mij haast over de wangen van medelijden met jullie... Tjemig nog WEKEN wachten voordat jullie weer mogen ;-)

Gaat vast gelukken met het raam en kozijn, Henk heeft al wat ervaring met een eerder zelfgemaakt raam en kozijn (op de slaapkamer).

Mocht ik niets meer van jullie horen voor april (wat nog heel ver weg ligt...) dan alvast ook weer een hele fijne reis die kant op.

Vriendelijke groetjes van ons beiden, Henk en Cilia

Anoniem zei

hoi cilia ik dacht die komt de winterslaap niet uit maar ze is weer boven jan ha ha als je al die karweitjes nog moet doen dan ben je zeker voor de grote vacantie niet terug, doe er lekker je tijd over en geniet er van gr cagregaat

Cilia zei

Hoi Cris,

Jaahaa, ik ben alweer helemaal wakker, al zat ik vandaag te overwegen om nog even een na-dutje te doen.
In een zeer actieve bui, zo na het winterslaapje, had ik onze vitrage gewassen... helaas kwamen zij deels kapot uit de wasmachine.

Wij gaan volgende week n.a.w. MAAR voor twee weken die kant op.
Daarna nog een keer (een weekje?) met een aanhanger om vervolgens eind mei of begin juni voor langere tijd daar te blijven. Althans, dat zijn de plannen zoals ze er nu uit zien.

Jullie ook alweer aan het heen en weer reizen?

Fijne zondag en vriendelijke groetjes, Cilia