Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dinsdag 24 maart 2015

Kippenleed...


Gistermiddag (zondag) een erg vervelend telefoontje van onze oppas... over onze kippen.
Naar alle waarschijnlijkheid is er een marter geweest en... hebben wij nu helaas geen kippen meer.

Na het vervelende telefoontje hadden we niet veel zin meer in klussen. Henk was aan het bomen kappen en ik was aan het voegen van stenen op ons terras.
Spullen opgeruimd, wat gegeten en daarna aan het rondtoeren.


Op de berg tegenover ons lag nog sneeuw en de bomen waren berijpt...
In vogelvlucht ligt de berg vlakbij ons, maar door het hoogteverschil is het daar doorgaans een stuk kouder. Bij ons in de korte broek en daar in dikke winterkleding ;-)
Niet helemaal waar, hier was het ook niet echt 'je van dat' met het weer, maar het is vaak wel een behoorlijk contrast.



Onderweg kwamen wij deze mooie dame, met prachtige wimpertjes, tegen.
Heerlijk dat je ze her en der alweer lekker buiten ziet staan te grazen.



Uiteraard ook even een wandeling met de honden. Vidor komt er als een gek aan gescheurd als hij mij in de verte ziet lopen.



Plots een spannend bordje...



En... jawel hoor... BISONS. 
Alleen, toen ze ons in de gaten kregen schrokken ze dusdanig dat ze er gelijk vandoor gingen ;-)



Dan maar een leuke kerk bewonderen...

~~~~~~~~~~~~~~~~

Vandaag (maandag) zijn we bij huis gebleven. Een prachtige stralende zonnige dag... BIJNA BIKINIWEER... als ik een bikini had, dan had ik op zijn minst even overwogen om hem aan te trekken...

Henk vanochtend thuiswerken en ik... uitslapen ;-)
Grapje...



Vanmiddag weer druk in de tuin bezig, de rommel die we gemaakt hebben weer een beetje opruimen.
We hebben ongeveer 30 bomen omgezaagd, enorme hoge bomen. Dat omzagen is niet zo heel veel werk, maar... het opruimen des te meer.
Wel weer een mooie voorraad hout voor in de kachel.



Na al dat werk is het hier weer tijd om te eten, zo vinden ook onze katten.
Een waar gesmul iedere dag. Bulletje slikt zich hier nog even uitgebreid om zijn bekkie, zo lekker vindt hij het :-)



Tja, toch eindig ik nog even over onze kippen. Het idee dat wij zondag thuis komen en er geen kippen meer in het kippenhok zitten is nog niet helemaal te bevatten.
Geen kippetjes die voor het deurtje staan te wachten op een handje graan en wat ander lekkers, geen getok meer en geen verse eieren. Geen kippetjes meer die de tuin omwroeten op zoek naar wat eetbaars.
Tja... wij gaan onze kippen vast en zeker missen ;-(

Ik ben dol op kippen, maar we weten nog niet of we wel nieuwe nemen omdat we vrij veel weg zijn.



2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Wat een naar bericht over jullie kippetjes en het zal vast een vreemde gewaarwording zijn om het lege hok/ren te zien bij thuiskomst, geen gekakel en gepik en verse eitjes bij het ontbijt.
Tja, zo'n marter hoort ook bij de natuur maar niemand zit er op te wachten dat die brutaal zijn honger komt stillen in het kippenhok.

Na de eerste schrik en emotie is het goed om wat afleiding te zoeken en zo te zien aan je mooie foto's is daar geen gebrek aan.
Bij het zien van het kerkdakje moest ik meteen aan het dak van de Stephansdom in Wenen denken met zijn mozaïeken van tweehonderdduizend geglazuurde tegels.
Maar laat ik dit oude lieflijke kerkje nou toch vele malen liever zien.

Ga eens kijken wat er op mijn gesmeerde bammetjes zit en of ik na de lunch ook mijn bekkie af ga likken net als jullie kattenbeesten;-)

Lieve groet en hou je taai!!!
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Als het over onze beesten gaat dan ben ik best ietwat labiel. Heb ook gelijk altijd een schuldgevoel als er wat met ze is. Zo ook met onze kippetjes...
Normaal gesproken zouden we gelijk nieuwe kippen nemen, we hebben al .. tig jaren kippen, een mooi groot kippenhok en een ruime tuin waar ze zo af en toe heerlijk kunnen scharrelen. Maar... ik denk niet dat we nu gelijk nieuwe halen omdat we erg veel weg zijn. Dat maakt het wel extra vervelend, ook al lijkt het ons momenteel het beste.

Haha... nou Ger dit kerkje kan nog niet in de schaduw staan van Stephansdom. Wel erg leuk vind ik die mooie beeldjes, heb er erg leuke foto's van gemaakt :-)

Ooh... dus jij laat je boterhammetjes smeren, een verwent poppie ;-) Hoop dat ze lekker gesmaakt hebben.

Veel liefs en een vriendelijke groet,
Cilia