Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 22 augustus 2014

Op naar het weekend...


Regelmatig ben ik op zoek naar stenen met een redelijk vlakke bovenkant.


Dat valt absoluut niet mee.
Als ik dan een paar gevonden heb is het een heidens karwij om ze mee naar huis te sjouwen, die dingen zijn loodzwaar... bergje op bergje af... pfff...


We kwamen op het idiote idee om onder ons afdak een terras van natuursteen te maken.
Of ons dat gaat gelukken weet ik zoal nog niet, misschien dat we toch maar voor een houten vlondertje kiezen.
Het is gewoon een heel karwij om eerst zoveel stenen te vinden en ze bij huis te krijgen, daarna is het nog een heel werk om ze te leggen. Zeg maar gerust... een MEER JAREN PLAN.
Maar... in principe hebben we de tijd en het lijkt me nog altijd geweldige mooi.
Dus... gewoon doorzetten met stenen zoeken en sjouwen ;-)
Het terras is ongeveer 3 bij 5 meter... ach wat...


De tafel is geschuurd... nu bezig om hem wat op te leuken. Daarna in de olie en dan kan ie er weer even tegen.

Morgen (vrijdag) stevig aan de poets... Ten eerste : Henk komt weer thuis. Ten tweede : twee zusters en zwagers van Henk zijn onderweg deze kant op.
Deze hebben het huis nog nooit in het echt gezien, alleen op de foto's.
Als ik een foto maak schuif ik de rommel even aan de kant, ziet niemand de zooi... maar ja...

Poets, poets... we willen op zijn minst toch een BEETJE een goede indruk maken.


ALVAST...

EEN HEEL FIJN WEEKEND

TOEGEWENST

~~~~~~~~~~~~~~~~~


2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Kan me nou ik de afmetingen lees wel voorstellen hoe groot jullie afdak is, en met een vloer van natuurstenen van dat soort zoals op de foto kan ik me nog beter voorstellen hoe mooi en sfeervol het zal zijn.
Maar het is een heel gesjouw dat wel,weet ook niet of jij zit te wachten op van die gespierde armen met spierballen of dat je elke dag naar de sportschool gaat;-))

Hoop dat Henk en de familie inmiddels gearriveerd zijn in Le Pre Bonnet, heerlijk lijkt me dat om de familie vol trots door het huis te leiden,een huis vol sfeer waar geleefd wordt en waar het geen toonkamer is,daar zijn er al genoeg van in blogland;-)

Fijne dagen en geniet met en van elkaar!!!
Liefs,Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Denk dat we wel gaan voor een vloer van natuursteen, al gaat het wel lang duren voordat het klaar is.
Maar in principe kunnen we nu ook al heerlijk onder het afdakje zitten zonder keurig vloertje.
Tja... dat gaan n.a.w. wel enorme spierballen worden vrees ik en nee... ik ben niet dol op sportscholen. Heb best wel redelijk wat gesport, nu trouwens bijna niet meer, voornamelijk tennis en andere balspellen. Valt schieten ook onder een sport , hahaha... ik kan erg goed schieten (nou ja...).

Henk is vrijdagavond laat thuisgekomen, weer erg gezellig :-)
Ook de familie is reeds op bezoek geweest, zij overnachten in een hotel in Vichy.
Zakken vol lekkere dingen gekregen, dat wordt smullen.
Zo... ik ga me gereed maken voor een heerlijk etentje om vervolgens vanmiddag even een rommelmarkt te vereren met een bezoekje.

Heel veel liefs en vriendelijke groetjes,
Cilia