Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 26 juli 2013

Oud ijzer...


Oud ijzer, altijd ergens goed voor...

Waar het verf van af bladdert...

Ooit was de melkbus groen...

Een paar plantjes er in...

Tja... lag hier ergens in het bos...

Dus... ook een paar plantjes er in...

Ha... dit is geen oud ijzer, maar een heuse Grote Weerschijnvlinder.
Even speciaal voor Ger en Harry...

Hoorde ik eergisteren in het journaal dat het er slecht voor staat met de vlinders, nou... dan zijn ze hier nog nooit geweest. Het vliegt hier af en aan, de één nog mooier dan de ander. Kleintjes, gewonen en hele mooie groten. De gehele dagen door een groot vlinder spektakel. Rode, blauwe, gele, witte, bruine, groene... je kunt het zo gek niet bedenken, ze vliegen hier massaal rond.

Mijn weekje alleen zit er alweer bijna op, Henk stapt zo in de auto om deze kant weer op te komen. Een leuk, warm, rustig, zweterig weekje was het. Nog een paar van die warme dagen, pfff... hijg hijg, maar volgens de weersgoden zou het volgende week ietwat koeler worden. Zo niet... dan stuur ik ze een boze brief ;-)

Rest mij nog om jullie allen een HEEL FIJN WEEKEND toe te wensen.

4 opmerkingen:

Narda zei

Fijn voor je dat je weekje alleen er al weer op zit.
Jullie ook een prettig weekend.
Groet, Narda ( Beauninoblog)

Cilia zei

Hoi Narda,

Op zich vind ik het best fijn om even in mijn uppie te zijn (ik mag graag zo af en toe even alleen zijn). Maar... samen is nog net even wat prettiger ;-)

Jij ook een heel fijn weekend.

Groetjes,
Cilia

Ger zei

Hoi Cilia,

Het geeft altijd zo'leuk contrast in de tuin,planten en roestige voorwerpen.

Is dat oud roest wat jij in het bos vond een gedeelte van wijnpers of Franse vuilnisbak....of wat?

Geweldig dat die mooie Weerschijnvlinder voor jou camera poseerde,die had het vast reuze naar de zin tegen die warme muur en bloeiende bloemen in jullie tuin.
Hier zijn idd veel minder vlinders dan anderejaren,heb er dit jaar in de tuin pas enkele gezien,
zal morgen eens een vlindersnoepschaaltje met rottend fruit buiten zetten,misschien kan ik ze lokken daarmee.

Gezellig dat Henk weer terug is op het Franse honk.

Ene.....uit mijn naam mag je 'n p.s. aan die boze brief toevoegen.......pffff....ben dat broeierige weer spuugzat.
Gisteravond viel hier de eerste zware onweersbui,had ook niet meer moeten vallen want dan was het over de verhoogde dorpel van het schuurtje gelopen.
Het was vandaag daardoor wel enige graden minder maar altijd nog 27 graden en benauwd.
We bleven vandaag wat rundumshaus....ik veegde wat rommel en opgespat zand van ons binnenplaatsje,en kookte 'n lekker potje eten,niet echt een dag om over te roepen....;-)

Lieve groet!!
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Dat rode oude roestige geval komt volgens Henk van een oude trekker of van een oude auto. De eerste paar jaar dat wij hier zaten stond er op een paar honderd meters van ons huis een zeer oude auto verscholen in de bossen, waarschijnlijk ooit door iemand gewoon domweg daar als grof vuil neergezet/achter gelaten. Plots was de auto weg, maar er ligt nog menig oud roestig rommeltje... waaronder dit ding, die ik meegenomen heb.

Best wel jammer om te horen dat de vlinderstand wat afneemt. Dat zou je hier bij ons echt niet denken, het vliegt de gehele dagen af en aan. Vlinders zijn trouwens ook dol op brandnetels en andere 'onkruidjes'. Trouwens, ik had vandaag zelfs nog een vlinder in mijn koffie... dat was een koffieleutje ;-)

Vandaag heeft het hier bijna de gehele dag geregend, het is nu ietwat aangenamer van temperatuur en niet meer zo broeierig. Hoop dat het zo blijft, ik ben niet zo dol op dat hele warme broeierige weer. Al moet ik zeggen dat regen ook snel verveeld, hahaha... 'T is ook nooit goed hè! ;-)

Ach Ger, een dag eventjes niets bijzonders is op zich zo erg nog niet... maar... het zou wel fijn zijn als jou Harry zich weer wat beter voelt, dan ziet alles er weer wat vrolijker uit... ook voor jou :)

Groetjes en veel liefs,
Cilia