Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 28 juli 2013

Knal-ei...


Terwijl ik hier zit achter mijn laptop is het een drukte van belang in mijn lampenkap, het vliegt af en aan. Zo maar even tussendoor...


Nu het serieuzere werk...

Vanmiddag, voor de lunch, een overheerlijk ei gebakken. Lekker luchtig opgeklopt, Bleu d'Auvergne en gerookte ham erdoor. Snufje zout, beetje peper en lekker veel verse basilicum erover. Stokbrood en tomaatjes erbij en smullen maar.
Terwijl ik het ei bakte, heb ik gelijk een pannetje met water opgezet om twee eieren te koken voor de honden... zijn ze dol op.
Samen buiten aan de tafel flink genoten van onze hap, kop koffie erbij. Lekker, lekker.
Na het nuttigen van ons maal schoot mij plots te binnen dat ik eieren op het vuur staan had. Henk gevraagd : Heb jij ze uitgedaan! Had hij niet, grrr... Gelijk naar binnen gelopen, waar ik meteen al rook hoe het er voor stond.
Snel naar de pan, die helemaal droog gekookt was, ik pak hem van het vuur af... volgt er plots een enorme knal. Een KNAL-EI. Zelf zat ik er helemaal onder, evenals de keuken.


Vandaag was het hier weer een behoorlijke warme dag. Eigenlijks zo'n dag om een plekje in de diepe schaduw op te zoeken, daar in een luie stoel neer te ploffen om er de gehele dag niet meer uit te komen. Dat idee lokte Henk niet, maar om met dit weer hout te gaan kloven zag hij ook niet zo zitten.
Maar... er is nog een grote klus, die al 5 jaar op de lijst van 'nog te doen' staat. Een ideale klus voor op zo'n warme dag... in het koudste vertrek van ons huis.
DE KELDER...


Toen we 5 jaar geleden het huis kochten zagen we gelijk wel dat er een deel van de muur in de kelder ingestort was. Op zich niet meteen een heel groot probleem, omdat de muur vrij dik is, maar ja... uiteindelijk is het natuurlijk wel een deel van het fundament van ons huis. In gedachten zag ik het al helemaal voor me... het huis helemaal mooi opgeknapt van boven, stort het fundament inelkaar, van boven bont van onder stront ;-(
Zo'n vaart zou het niet lopen, maar er moet wel eindelijk wat aan gebeuren. Vandaar dat Henk er vandaag mee begonnen is, er is ondertussen al een mooi stuk hersteld.

4 opmerkingen:

Ger zei

Oei....oei....dacht eerst dat je knal-ei in de lampenkap terecht gekomen was....zag iets wits....;-)

Ach, kan wel eens gebeuren hé,zit je heerlijk buiten aan de lunch....denk je er even niet meer aan dat er binnen ook nog wat gaande is,eierwekkertje misschien....;-).......auw....nie meppen...

Met dit warme weer zal die muur in de kelder zo gereed zijn,Henk blijft lekker in die koele kelder aan de slag.

Fijne zomerse dagen gewenst en gezellige uurtjes samen!!!

Liefs,
Ger





Cilia zei

Moest er ook nog bijkomen... dat het ei in mijn lampenkap gesprongen was :)

Een eierwekkertje... lieve Ger je brengt me op een geweldig idee, dat ik daar NOOIT aan gedacht heb, stom stom stom ;-( Moet ik natuurlijk het eierwekkertje wel mee naar buiten nemen hè!!!

Tja... die gezellige uurtjes samen wordt hem zo niet, of ik moet mijn stoel in de kelder zetten, hahaha...

Een goedenacht gewenst.

Lieve groet,
Cilia

michel zei

Hoi, weet je waar Vidor ook heel gek op is hahaha. Alles goed daar en is het nu een beetje afgekoeld.? De bezoekjes over en weer waren erg gezellig maar de afgelopen week is het niet gelukt we zijn nog druk aan het behangen geweest. Veel plezier daar en tot een volgende keer.
Gr. Michel

Cilia zei

Hoi Michel,

Hahaha... ja, hij is tevens dol op lekkere rode saus met spekjes erin.

Gisteren heeft het hier langdurig geregend en is het gelukkig wat afgekoeld. Maar... de voorspellingen zijn, dat het weer behoorlijk warm gaat worden de komende dagen. Vrijdag zelfs 33 graden, daar bij jullie huis is 37 graden voorspeld, pfff... dat wordt weer zweten ;-(

Wij hebben ook genoten, erg leuk. Jammer dat jullie vakantie er alweer op zit. Ik heb de foto's nog ;-) Vooral de meiden staan er prachtig op.

Hele vriendelijke groetjes, ook aan de dames.

Au revoir,
Cilia