Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zaterdag 13 juli 2013

Nieuwe betontrap...


De vakantie gebruiken wij om gezellige uitstapjes te maken, laat van bed af te komen, lekker eten en ook om een beetje te klussen. Niet te gekke veel natuurlijk en alles in laag tempo uiteraard ;-)

Zo zijn we momenteel bezig met een nieuwe betontrap naar de 'etable'. Daar zat nog geen trap naar toe, we hadden er voor nood wat houtblokken liggen die als trap dienden.


De eerste trede ligt er al, onder het hout. Het hout hebben wij erover gelegd ter bescherming, zodat de honden en katten er niet plompverloren overheen lopen.
Op de foto hierboven is te zien dat we met de onderste trede bezig zijn.


We hebben een bekisting gemaakt, vervolgens deze volgestort met puin, kapotte plavuizen, stenen e.d. ... gelijk weer wat rommel kwijt :) Vervolgens veel, heel veel beton erover heen gemaakt en tussen het puin opgevuld. Het word een vrij grote ruime betontrap. De onderste tree is nu ook zo ver klaar dat hij onder het hout ligt te drogen. Als de trede goed droog is komt er een trede boven op.
We hebben overwogen om er plavuizen op te maken, maar uiteindelijk besloten om er een vrij simpele betonnen trap van te maken. De bovenkanten van de treden worden met rode betonverf geverfd. Het moet in onze ogen gewoon een schuur blijven zonder franjes.

Nou niet gelijk denken dat ik niet dol op franjes ben...


Net vandaag weer een fraai kitscherig versieringetje gemaakt. Prachtig vind ik zoiets, in een huis moet gelachen worden... desnoods om een kitscherig randje ;-)

HEEL FIJN WEEKEND ALLEMAAL...


2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Het eerste wat ik deed bij het kijken naar je foto's,wat voor oude tegeltjes jullie daar in het beton gaan storten,ja sommige mensen noemen dit afval en puin;-)maar ik weet zeker, wanneer ik het op straat in een afvalcontainer zou zien liggen, dat ik er op mijn kop in zou duiken, wanneer ik zulk soort tegels zag liggen.

De trede is vast al droog en de volgende kan gestort.
Leuk werkje lijkt me dat met die blubberige beton.

En ik zou het schilderwerk van houten pilasters en betimmering absoluut niet kitscherig willen noemen,ik vind het zeer apart die kleuren,het heeft stijl....of ik het huis van een kunstenares betreed,daar is het qua kleur in huis meestal ook geen eenheidsworst maar artistiek,kleurrijk en smaakvol.

Fijne zondag en lieve groet!!!
Ger



Cilia zei

Hoi Ger,

Het waren over het algemeen allemaal kapotte antieke plavuizen, waar we nog verscheidene van hebben liggen.
Aan de ene kant best wel zonde om ze als puin/opvulling te gebruiken, maar zo dienen ze tegelijkertijd wel ergens voor ;-) We kunnen gewoon domweg niet alles bewaren en wie weet... over zo'n honderd jaar wonen hier misschien mensen die de trap weg breken... en olala... antieke plavuizen, hahaha...

De trap is ondertussen gereed, moet nog wel helemaal afgewerkt worden maar loopt voortreffelijk (komt misschien wel van die antieke plavuizen die onder het beton liggen ;-)).

Met kitscherig bedoel ik die zwarte 'bling bling' steentjes, ziet er trouwens best gezellig uit in het echt :)
Veel kleur in huis, ben ik dol op. Sneu voor Jan des Bouvrie, aan mij verdient hij helemaal niets, grapje...

Een fijne week en heel veel liefs vanuit Le Pre Bonnet,
Cilia