Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 10 juli 2013

Dagje rondtuffen...


Zo af en toe stappen we in de auto en tuffen wat in het rond, zo ook vandaag. Even een foto-verslag voor het Franse vakantiegevoel... En... wat wil het geval!!! Wij hebben toevallig vakantie ;-)

Franse vakantiegevoel ? Ach... leuk vind ik hem wel...

Kasteel bewonderen ? Dat is toch wel een Frans vakantie gevoel...

Een mooie houten brug ? Frans ? Of niet !!!

Mooie deur...
 
Een torentje...
 
Uitgenodigd worden voor het verorberen van bosaardbeien en het drinken van een kop thee? Typisch Frans? Ooh... nee het waren Portugezen ;-)

Altijd mooi, die hoge huizen in van die smalle straatjes...

Of zo'n mooi haantje op het kerktorentje...

Aangezien de temperatuur vandaag zo af en toe boven de 30 graden uitkwam mochten onze honden, voor hun vakantiegevoel, nog even heerlijk zwemmen.

Vidor in zijn element...

Mitsie, die ook dol op water is...

Samen nog even bij een picknicktafel om vervolgens weer aan de terugreis te beginnen.


De Auvergne... een mooi gebied om rond te tuffen.

Weinig foto's van de prachtige natuur waar we doorheen tuften, maar... die is alom aanwezig ;-)



 




6 opmerkingen:

Walter zei

Wat een heerlijke foto's om mee wakker te worden...hihi uit mijn narcose.

Ger zei

Hoi vakantiegangers ☺☺

Bij het bekijken van deze post met heerlijke vakantie foto's hoef ik mij om jullie en de honden geen zorgen te maken;-)
jullie redden het wel daar in dat prachtige Franse gebied.

Kopje thee klinkt ook niet echt Portugees,
wel bica en koele vinho Verde....dat laatste gaat er hier wel in bij deze temperaturen.

Ennuh.....deze gekke Gerretje had na al die jaren nog wel de melodie van het liedje in haar hoofd maar met de tekst kwam ik niet verder dan de eerste regel....dus jij snapt het snel,meneer Google was weer mijn rots in de branding.
Het is niet enkel de tekst die ik kwijt was, maar zou er in mijn tutu ook niet meer zo charmant uitzien...om maar te zwijgen over het snel van de grond opstaan als je ineengedoken op de grond zit aan het begin van de balletvoorstelling als glimwormpje.

Geniet van een fijne tijd,het is jullie van ♥♥ gegund!!!

Liefs,Ger

Rozen van papier zei

Mooie plaatjes weer! Heerlijk frans, ook eht weer.
Alleen de thee niet hè? Soms un infussion, en meestal pastiche of wijn of menthe.Maar we hoeven niet alles na te doen wat de fransen lekker vinden, ik neem altijd koffie, haha.en nog meestal capuccino ook.
Santé!

Groetjes Janny

Cilia zei

Ha Walter... gelukkig maar, je bent weer terug uit de narcose. Fijn ;-)
Nu eerst zekers niet al teveel lachen hè! Hahaha...

Veel liefs en goeds gewenst,
Cilia

Cilia zei

Hoi Ger,

Tijdens het rondtoeren stoppen we vrij regelmatig om even iets nader te aanschouwen en/of om de honden even uit te laten. Zo ook gisteren, gingen we eventjes uit de auto in een klein gehucht. Raakten wat aan de babbel met een man en zijn twee mooie dochters. Gelijk werden wij uitgenodigd voor een kop thee, erg lief allemaal. De honden kregen een bak water en konden lekker rond dollen. Alleen... waren het toevallig geen Fransen, maar Portugezen van origine, die zich in Frankrijk gevestigd hebben.
Moet zeggen, dat de meeste Fransen die wij ontmoeten ook vaak erg vriendelijk zijn ;-)... Nederlanders trouwens ook hoor!

Hahahaha... ik had je best wel graag in TUTU als glimworpje willen zien.
Henk en ik hebben er samen nog even om gegiffeld bij het idee alleen al... Jij samen met een paar leeftijdsgenoten, die plots als glimwormpjes in tutu boven onze varens uitkomen. Oo... heerlijk, ik zie het helemaal voor me. Dan kan mijn zomer niet meer stuk.

Ennuh... nee hoor, ik ga je geen gekke Gerretje noemen... zou ik niet durven ;-)

Veel liefs,
Cilia

Cilia zei

Hallo Janny,

Gisteren en vandaag was het zo af en toe wel eventjes flink zweten hier. Beetje van dat benauwde weer, onweer in de lucht.

Tja... ik ben ook een echte koffieleut, en nee... het maakt mij niet uit wat de fransen of wie dan ook lekker vinden... KOFFIE met suiker en melk graag ;-)

Mooi hè! de paarden naast ons huis. Ze komen er al aan rennen als ik er met de worteltjes sta, wat ik dagelijks doe. Vanaf ons terras kunnen we ze mooi zien, het veulentje wordt met de dag driester.

Vriendelijke groetjes,
Cilia