Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 22 juni 2012

Werken en klussen...


WERKEN... Dit is de tweede week dat Henk thuiswerk doet hier in Frankrijk. Vijf dagen in de week zo'n 6 tot 8 uur per dag werken. 's Morgens tegen 7 uur van bed om zo tegen 8 uur te beginnen. De eerste uren is totaal geen probleem, maar 's middags na het middageten (zo rond 14.00 uur) wordt het vaak wat moeizamer om de discipline op te brengen om weer aan het werk te gaan. Zo af en toe gaat Henk ook 's avonds nog 2 uurtjes aan het werk. Voor ons beiden is het trouwens wel even wennen, ook voor mij, daar ik me dan in m'n uppie redden moet, Henk niet storen kan met allerlei futiliteiten, alleen met de honden aan de wandel en... jawel... ALLEEN het huishouden regelen (afwas, ramen lappen, vegen en boenen e.d.), ieder zijn taken... zeg maar (lekker geëmancipeerd, maar niet heus). Desondanks zijn we alletwee erg blij dat het zo kan, anders was het voor ons niet mogelijk geweest om samen hier zo lang heen te gaan, dat kunnen we domweg niet betalen en ook hebben we niet zoveel vakantiedagen. Langs deze weg wil ik Henk zijn werkgever en collega's bedanken voor hun volledige medewerking.  Stevens Engineering  Erg blij met jullie... de koffie staat klaar en er is ook nog wel een werkplek ;-)


KLUSSEN... Naast het werk zijn we ook volop aan het klussen. Momenteel zijn we nog druk met de vloer en vandaag is Henk begonnen met het maken van een nieuwe trap. De trap op de foto is vrij steil, zodoende willen wij deze vervangen voor een wat gemakkelijkere en bredere trap. De nieuwe trap wordt ook vrij simpel, waarschijnlijk een dichte trap van grenenhout. Weer veel pas en meetwerk, gaat vast en zekers allemaal gelukken. Foto volgt... als de trap mooi wordt ;-), anders uiteraard niet.


Henk druk aan het 'klussen' , ik bedoel... poseren. Want zeg zelf... er kloppen een paar dingen niet aan deze foto, hahaha...

Alvast een fijn weekend gewenst.

4 opmerkingen:

michel zei

Hahaha leuke foto die onderste, ik zie er 2. Leverde mij ook nog wat inspiratie op voor een blogje.
Gr. Michel

Cilia zei

Hoi Michel,
Leuk leuk, zagen terwijl de hond er met z'n dikke neus bovenop staat en de hand voor de zaag... lekker hand-ig!
Groetjes, Cilia

La Couronne zei

Ooh ik dacht dat zijn hand daar stond omdat anders de zaagbok doormidden ging ;-)
Gr. Michel

Walter zei

Hihi, ik dacht...ik zeg maar niks! ;-)