Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 13 september 2013

Overal voetstappen...


Gisteren was zo'n dag dat je denkt : misschien had ik beter op mijn bed kunnen blijven. Dat gaat niet voor de gehele dag op, het leuke bewaar ik voor het laatst ;-)

Om te beginnen moest ik mijn dongel opwaarderen, anders geen internet. Geen probleem zou je denken, dacht ik ook... maar hij deed het niet.

'Vous n'avez plus de crédit!', kwam er te staan.

Geen geld op de bank, grrr... Even voor de duidelijkheid... op onze Franse bankrekening.

Ook geen probleem, maak ik gewoon eventjes wat over van mijn Nederlandse bankrekening naar de Franse. Maar... dit moet via internet en... die deed het dus niet.
Al met al een heel gedoe. Henk heeft in Nederland geld overgemaakt naar de Franse bankrekening, daarna duurt het minstens 24 uur voordat het over is. Hèhè, eindelijk gelukt.

Maar al met al was dat nog niet het ergste, welnee... het kan nog erger.

Aangezien ik plots een zee van tijd over had (grapje...) dacht ik bij mijn eigen : Kom, laat ik eens gek doen... ik ga de trap een ander kleurtje geven.

Even een kleine foto...

Als eerste, op de pot stond zeer duidelijk dat het zijdeglansverf was... maar het is overduidelijk hoogglans. Gelukkig heb ik hier nog een andere pot en dat is WEL zijdeglans.
Tijdens het verven kreeg ik bezoek (kom ik nog op terug) en sprintte er gelijk een kat over de natte trap naar boven. Nadat het bezoek weg was heb ik de schade opgenomen, voetstapjes op de trap en op de bovenste mezzanine. Terpentine erbij, klauterend over de balustrade om de vloer schoon te maken. Ik had nog maar net het laatste voetstapje verwijderd en ja hoor... daar komt Vidor naar boven rennen via de trap. Volgens mij konden ze me op de andere kant van de berg nog horen, tjemig... echt alles eronder. Mezzanine boven, mezzanine onder, trap naar beneden, de tomettes... zelfs buiten zaten er voetafdrukken op de stenen.
Ik had wel wat voor de trap staan, maar daar is Vidor gewoon domweg bijlangs geglipt.
Vandaag heb ik de trap geschuurd en opnieuw in een verfje gezet, nog geen foto omdat ik de trap gelijk goed afgebakend heb ;-)

Beesten... doorgaans ben ik dol op ze, maar soms... kan ik ze wel vervloeken.

Nog even over het bezoek. Normaliter schrijf ik niet vaak over de mensen die hier langswippen, maar deze was wel bijzonder.

Aan de honden kon ik horen dat er wat aan kwam, dus even kijken. Komt er een mooie dame aangelopen... en gek is dat, maar je ziet meteen dat het een Nederlandse dame is.
Wel wat vreemd, want hier lopen niet zo vaak mensen zomaar langs, laat staan een Nederlandse dame.
Plots komt ze naar me toe en geeft me een hand en zegt haar naam.

EEN VOLGSTER VAN MIJN BLOG

Nou zeg, is dat leuk !!! Ik kreeg zelfs nog een heerlijke fles wijn. Aan de koffie en gezellig over ditjes en datjes gebabbeld. Erg leuk... wie volgt? Gebak ben ik ook dol op ;-)

Zo, morgen komt Henk alweer thuis.

Allen alvast een fijn weekend...


2 opmerkingen:

Ger zei

Nou ja zeg.....jij had het ongeluk de pech niet op vrijdag de 13e maar al een dag eerder.....

Maar gelukkig ben jij niet voor een gat te vangen,vindingrijk én handig!!

Mooi warm kleurtje trouwens,voor Henk zijn oogjes ook weer zo'n speciaal randje?

Wat leuk dat je onverwacht bezoek kreeg van een blogster!!

Het weekeind gaat vast ook heel gezellig worden,Henk weer thuis.

Amuseer jullie!!!☺☺
Liefs,
Ger

Cilia zei

Woensdag was de dag van droevenis. Vaak schrijf ik de blogjes 's avonds'/'s nachts, in dit geval dus voor mijn gevoel donderdag avond... maar boven de blog staat vrijdag. Denk niet dat er iemand van wakker ligt, ik in ieder geval niet ;-)

Hahaha... ik zit nog te denken aan een sierrandje... maar eerst moet het GOED droog zijn.

Ja, leuk hè! Van dat bezoekje. Zelf blogt ze bij mijn weten niet, maar ze is volgster van mijn blog.

Henk komt pas zeer laat thuis vannacht, dus... nog even wachten ;-)
De houtkachel nog even opstoken...

Doeg Ger, veel liefs,
Cilia