Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dinsdag 25 juni 2013

Weer volop zin erin...


Na een goede nachtrust is het eindelijk weer wat rustiger in mijn lijf, ik heb er weer volop zin in.
Gisteren is Henk vertrokken naar Nederland en het gekke is dat zoiets nog steeds niet echt went. Althans op de dag van vertrek. Hij is rond de middag vertrokken en daarna trad de stilte in. Langzaamaan stierf het geluid van de auto weg, steeds verder en verder weg, tot ik niets meer hoorde.
Bij zijn eerste stop onderweg belde hij mij even, het liefst vroeg ik hem toen om stante pede terug te komen... nu direct !!!, maar zeg op zijn vraag hoe het is... GOED, snotter snuif, IK RED ME HIER PRIMA, snotter snuif. Natuurlijk red ik me hier ook prima, maar toch...
Mijn remedie tegen dat onrustige gevoel in mijn lijf is om stevig bezig te gaan, tussentijds beseffen dat het de enige manier is om hier voor langere tijd te verpozen. Ik doe wel mee met een loterij, denk ook dat ik ooit een enorm bedrag ga winnen (anders deed ik niet mee), maar tot die tijd moet er gewoon gewerkt worden.

In mijn vlijtige bui gisteren heb ik eens eventjes ALLE ramen gepoetst (ook de blokjes deuren), andere rotzooi opgeruimd, zodat het er hier weer piccobello uitziet. Kan ik weer fijn nieuwe zooi maken.

Jaja... ik heb er weer volop zin in, even lekker genieten de komende dagen van de stilte en de rust om me zo voor te bereiden op de drukte die gaat komen. Komende vrijdag komt er visite, daar moet ik als kluizenaar me eventjes psychisch op voor bereiden ;-)

Alweer vele bloemetjes geplukt...

Een veldboeketje...

Op de vaas ermee...
Zie je dat rode gevalletje, dat is een speldenkussen, alleen kwam ik erachter dat ik hier heel geen spelden had...

Maar mooi is ie wel, hahaha...

Even speciaal voor HENK, die in Nederland zit... DOEHOEG tot binnenkort ;-)

2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Kan me helemaal voorstellen dat je even in een dipje zat toen Henk vertrokken was....
saampjes ik veel gezelliger dan alleen!!!

Maar jij niet bij de pakken neerzitten en gaat aan de slag....en niet met de Franse;-)
je kan weer naar buiten kijken door de schone raampjes en met zo'n lieflijk geplukt veldboeketje in huis moet je wel vrolijk en blij worden.

Wat die loterij betreft moet het vast eens lukken om een vette prijs te winnen.....jij die maar hoeft te bukken om de klavertjes vier aan je voetjes te plukken.

Hé, dat speldenkussentje ken ik,heb het in het roze,lang geleden gekregen van mijn lieve schoondochter.Heb wel knopspelden maar gebruik ze nooit....heb 2 linkerhanden wat naaiwerk betreft:-(

Gezellig vooruitzicht dat je visite krijgt,ik wens jullie alvast veel plezier.

Hoop dat je slaapt als een roosje alleen in de sponde,gaat vast lukken zonder snurk geluiden;-)(grapje)

Liefs en knuffel!!!
Ger



Cilia zei

Hoi Ger,

Op zich mag ik best graag zo af en toe even alleen zijn, maar hier voelt dat toch net even een tikkeltje anders als dat het in Nederland is.
Hier heb ik geen vervoer, hier spreken de mensen een 'vreemde' taal, hier heb je geen dorpsgeluiden... ALLEEN maar NATUUR.

Jaren geleden waren we een keer op vakantie op een schitterende plek. We maakten een uitstapje naar prachtige gorges en liepen daar rond, ons verbazend over zoveel schoonheid. Tot plots onze Robbie (onze vorige hond) verdwenen was. Minstens een uur lang hebben we daar gezocht, de longen zowat uit ons lijf geschreeuwd. De omgeving, die eerst zo wonderschoon overkwam, vonden wij plots een afgrijselijke omgeving met al z'n gruwelijke gorges en watervallen.
Uiteindelijk zijn we terug gelopen naar onze auto, snotterend en roepend. Bij de auto zat onze Robbie. Hij was doodsbang, was ons waarschijnlijk kwijt geraakt.

Zo voelt dat in het klein hier ook een beetje, zo'n eerste moment als Henk net vertrokken is. Hoe mooi de natuur hier dan ook mag zijn, op zo'n moment is het even wennen om er in mijn uppie van te genieten. Duurt gelukkig nooit lang ;-)

Jaaa... straks heerlijk het hele bed alleen, best even prettig ;-)

Ik kruip er zo op.

Weltrusten... snurk, snurk...

Liefs,
Cilia