Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dinsdag 18 juni 2013

Moord en doodslag...


Het was vandaag hier wel eventjes weer raak...

Vidor zijn nieuwe speeltje, chicken (uit veiligheidsoverweging noemen wij hem geen KIP), is gehalveerd. Vidor lag vaak over zijn oude chicken te dromen, soms kwam volgens mij zelfs Gijs Gans en Duck even voorbij aan zijn bewegende neus en vreemd soortige geluiden tijdens het slapen te zien Allen zijn zij reeds ter ziele.

DE DADER...

Een week voor vertrek dacht ik, laat ik die jongen eens verwennen en kocht hem een nieuwe 'chicken'.  Feest!!! Werkelijk groot feest. Dagelijks rende meneertje als een bezetene met zijn nieuwe chicken in het rondte. Tot vandaag...

HET SLACHTOFFER...

Onze moordlustige Femke was tot vandaag heerlijk rustig. Lekker dutten, zo'n beetje de gehele dagen, dromend over de relmuizen... die we tot nu toe nog niet weer gehoord hebben.

DE DADER...

Tot ik plotsklaps een piepend geluid hoorde. Raak... alleen dit keer geen relmuis, maar... een vleermuis. Nou ja... wel een muis, grrr...

HET SLACHTOFFER...

Tjemig... zo wil ik de dag niet afsluiten. Bah... Even wat anders. Vandaag was het hier flink warm, een graadje of 30. De gehele dag zo'n beetje in de schaduw gezeten, Henk niet... die zat achter zijn bureau. Gelukkig is het hier binnen meestal wel lekker koel, daar is het prima vol te houden.
De bloemen vinden deze warmte volgens mij wel prettig, de éne papaver na de andere springt open, een mooi gezicht, alleen jammer dat ze meestal maar zo kort bloeien.

Knalrode papavers...

Met z'n tweetjes...

Ah... bijna vergeten, even een lekkermakertje. Vandaag flink gesmuld van heerlijk roomijs met banaan en chocoladesaus. Oké, wel een dikmaker... maar ERG lekker en eh... gelijk ook ons fruithapje, zeg maar...

2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Het is wat met die beestenboel.....soms heel aandoenlijk en lekker relaxed....
en dan voor de afwisseling moord en doodslag;-)

Alleen al voor die ongenode gastjes in huis zou ik God op mijn blote knietjes bedanken voor het licht!!!!!

Prachtig de rode papaver in de zon!!

Hmmmmmm......zo'n fruithapje wil ik ook wel elke dag,jammie!!

Maar nu eerst naar de ''smoelensmid''.....zei zij oneerbiedig.

Liefs,
Ger

Cilia zei

Hallo Ger,

Ik weet niet of jij beesten hebt, maar het is altijd FEEST met ze. Al moet ik bekennen dat ik ze soms wel eventjes achter het behang zou willen plakken... maar niet heus ;-)

Heerlijk hè! Zo'n fruithapje.

Smoelensmid? Daar had ik nog nooit van gehoord... dacht al aan plastisch chirurgie. Gelijk even opgezocht dus. Aha... bij ons in Groningen noemen wij dat een Koezeropper of... tandarts, hahaha...
Nou, ik hoop dat het allemaal goed afgelopen is daar bij de tandarts. Eng hoor! Ik mag in augustus even weer, lekker in de weekjes dat ik eventjes in Nederland zit. Verheug ik me al geweldig op :-(

Een hele fijne dag, waarschijnlijk een hele warme dag daar bij jullie, en veel liefs,
Cilia