Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 10 mei 2013

Veel buiten...


Nog even drie foto's van de natuur vlakbij ons... ik kan er geen genoeg van krijgen.
Al vrees ik dat het morgen een beetje gebeurd is met de bloesem in onze bomen, de afgelopen dagen sneeuwde het soms behoorlijk... één en al bloesem. Bovendien is het vanavond tegen een uurtje of acht gaan regenen :-(

Van zo'n prachtig hekje kan ik echt genieten... Het staat er maar wat te staan, doet eigenlijks ook totaal nergens geen dienst meer voor en de kans is groot aanwezig dat ie er over jaren nog gewoon staat te staan... 

Dagelijks loop ik even bij de koeien langs, pracht beesten. Had ik zelf ook wel willen hebben... maar geeft zo'n gedoe om ze telkens in een veewagentje met ons mee heen en weer Frankrijk te nemen... maar anders...

Ach... en dan sommige weilanden. Helemaal geel gekleurd van de vele paardenbloemen. Hoe mooi kan het zijn!!! Wat ik ook erg mooi vind, is het jonge groen van de loofbomen. Als je even inzoomt zie je de achterliggende bergen beter, het donkergroen zijn de naaldbomen en het lichtgroen de loofbomen met hun frisse jonge blaadjes...

Tot vanavond acht uur, erg veel buiten geweest. In de tuin bezig, met de houtvoorraad bezig, buiten eten, buiten drinken, balletjes en stokken gooien voor de honden, zitten en nog eens zitten...

Maar nu... regent het.

6 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Je komt bijna ogen tekort om al dat natuurschoon in je op te nemen.Dit is puur genieten!
Vraag me af of dat mooie vergrijsde hekje daar zomaar staat en waarom het er dan neergezet is?
Zou het toch niet een functie gehad/hebben....soort van erfafscheiding.
Vroeg me jaren geleden ook altijd af waarvoor die hekjes dienen die ik in de wei zie staan in sommige provincies van Nederland,tja inmiddels weet ik het als Brabantse ook,in ons waterrijke landje zijn veel weilanden omgeven door water en dat hek staat op de dam omdat anders de beesten uit de wei lopen.
We hebben er zelfs een spreekwoord aan overgehouden.

Geniet van al het fraais om je heen!!!
Ga ik over 2 nachtjes ook doen,hi,hi.....je mag nooit meer raden;-)

Liefs,Ger



Hent zei

Dit is het seizoen met de mooiste kleuren vind ik

Cilia zei

Hoi Ger,

Een pracht seizoen, het voorjaar :)

Ooit heeft het hekje waarschijnlijk een functie gehad. Denk dat er een weilandje zat, maar sinds wij ons huis hier hebben (2008) verbouwen ze op het land achter het hekje mais... tja, ik denk niet dat de maisplantjes er vandoor gaan, hahaha... Een mooi hekje vind ik het in ieder geval wel.

Geweldig, dus... nog twee nachtjes.
Ik wens je een ontzettende fijne vakantie toe... Μια μεγάλη αργία...

En... goed en gezond weer terugkomen.

Goede reis, zwaai zwaai en tot later, geniet ze...

Groetjes, liefs en heel veel reisplezier,
Cilia

Cilia zei

Hoi Hent,

Een super seizoen, ik ben er ook dol op.

Jij daar, heel veel schilderplezier gewenst bij je erg mooie huis... ik hoop dat het een beetje droog blijft ;-)

Groetjes,
Cilia

La Couronne zei

Hoi, mooie foto's en je blogjes lezend was het weer een fijne week.
Hopelijk was jullie terugreis iets voorspoediger (maar zonder boetes) dan die van ons (veel file's in het roergebied) .
M.v.g. Michel
p.s. We zijn veel aan het werk geweest dus komen we in de zomer wel even langs

Cilia zei

Hoi Michel,

Jaaa... was weer een fijne week :)
Gisteren op de terugreis totaal geen oponthoud, lekker rustig op de weg... en ook geen boetes ;-)

Ik had al van Wilbert gehoord dat jullie druk bezig waren... ja ja, we roddelen wat af daar, hahaha...

Jullie zijn in de zomer van harte welkom, over een kleine vier weekjes gaan we die kant voor langere tijd op... alweer veel zin in.

Groetjes,
Cilia