Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 24 mei 2013

Rhododendron...


Mien zat in haar nachtjapon, achter de rhododendron...


Vanmorgen nam ik deze foto (even op de foto klikken, dan zie je de mooie gouden kopjes van de meeldraden) en sinds dat gebeuren zit dat vreselijke deuntje in mijn hoofd. Ik loop de hele dag te hummen, te fluiten en als ik me even ongezien waan zelfs te zingen.
Ik ben helemaal niet dol op rhododendrons, wellicht omdat mijn ouders er WEL dol op waren. En zeg zelf, daar waar je ouders dol op waren...
Tja... waarom dan een foto van een rhododendron, die hier zelfs bij ons zelf in de tuin staat? Nou, dat zit zo... bij mijn overleden ouders stonden vele grote rhododendrons in hun tuin en ook één klein ietwat zielig exemplaar, die overigens vol met knoppen zat. Schop eronder en meenemen dat ding, met het idee : dat wordt niet wat.
Staat dat gekke ding hier plots als een bezetene te bloeien... en MOOI dat ie is ;-)

Nog dik twee weken... dan gaan we weer voor lange tijd die kant op, als alles meezit.

2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Rhododendrons in grote bossen als een haag aan buitenplaatsen en kasteeltuinen kunnen mij wel bekoren,het geeft een rijk gevoel.
Dus wie weet gaat de plant uit jou ouders hun tuin ook nog eens uitgroeien zodat hij jullie tuin gaat overwoekeren......plek genoeg toch.....denk ik zo;-)
Zie het dan maar als een geschenk van boven met een knipoog van je vader en moeder.

Prachtige foto!!

Liefs,Ger

Cilia zei

Hé!!! vakantiegangster, ook weer terug!
Ik zag zonet dat je weer een blog geplaatst hebt, zo gelijk even kijken :)

Bij boerderijen zie je ook vaak van die hele grote. Een kleurrijk gebeuren, maar nee... toch niet echt mijn favoriet.

Blij dat je weer goed terug gekomen bent, nu eerst even naar de blog van jou kijken.

Lieve groeten,
Cilia