Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 15 mei 2013

Klik aan, klik uit...


Sinds vorige week zit ik 's avonds met de afstandsbediening in mijn handen in Le Pre Bonnet. Nee... niet die van de tv, we hebben maar één zender op de buis waar we naar kijken... BVN, m.a.w. Beste Van Nederland en Vlaanderen. Eerlijk gezegd hadden ze de B om mij wel mogen veranderen in een S, want vaak komen er de meest onnozele programma's op.

Dit even terzijde... de AFSTANDSBEDIENING, daar ga ik het even over hebben.

Henk is nog steeds bezig met her en der stroom aan te leggen, een behoorlijke klus... omdat er helemaal totaal geen stroom in ons huis zat. Iedere keer weer de vraag waar we de buisjes langs laten lopen, de meeste buizen moeten over de muren... wat echt geen sierraad voor het huis is. Zodoende vaak een heel gepuzzel.
Nou had Henk een ander systeem bedacht... KLIK AAN, KLIK UIT. Een mooi systeem waar je vele lampen e.d. op kunt aansluiten. Draadloos schakelen en dimmen van de verlichting/ lampen, zonwering en apparaten.
Dat scheelt ons enorm veel buizen en lichtschakelaars.
In de keuken heeft hij de eerste lampen erop aangesloten, de spotjes boven het aanrecht. Wat een luxe hè!

Zien jullie het al voor jullie...

Zit ik daar in een toch wel enigszins primitief huis met een afstandsbediening de lampen aan en uit te doen... klik klik klik... automatisch richt ik de afstandsbediening daarbij op de lamp, wat helemaal niet nodig is ;-)

De bedoeling is om er meerdere lampen in huis op te zetten. Nou... ik zeg je, hoe luxe wil je het hebben! Tjemig, straks nog gouden kranen... hahaha... Voor nu ben ik eerst wel zoet met de AFSTANDSBEDIENING.
Trouwens ook erg grappig, als de ander de lamp net heeft aangedaan, zelf zittend op je luie stoel... klik... zit ie weer in het donker. LOL...


Geen opmerkingen: