Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 17 mei 2013

Snurken...


Als eerste wil ik even Janny begroeten als nieuwe volgster, van harte welkom en fijn dat je volgster geworden bent. Prachtige rozen maak je trouwens, ik heb even op je vele blogs gekeken, voor de andere lezers... even kijken Janny, erg mooi hoor!

A rose is a rose is a rose... schiet me zomaar even te binnen...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Even één nadeel van het niet hebben van deuren in ons huis...

Vaak ligt Henk al wat eerder onder het wolletje als dat ik eronder lig. Doorgaans slapen wij in de 'master bedroom', deze ligt boven de woonkeuken, daar waar je met een open trap heen gaat. Een heerlijke grote ruime kamer, waar de warmte van de houtkachel in koude tijden lekker heen trekt. Zodoende een zalig verwarmde kamer, ramen erbij open en knorren maar. Tot zover niets aan het handje...


Als Henk naar bed verdwijnt blijf ik vaak nog even lekker in m'n uppie in de warme woonkeuken zitten, voor de houtkachel... boekje erbij, laptop voor me, muziekje erbij of de tv aan, glaasje met iets erin. Genieten !!!

Maar soms vind ik het ook heerlijk om in volledige stilte nog even na te zitten... Helaas is dit echter niet mogelijk... luister en huiver...


 
 
 
Tja... daar zit je dan mee hè! Als er geen deuren zijn ;-)
 
 
 
Heel fijn Pinksterweekend... ach, ook nog even wat vrolijke foto's...
 
 
Her en der stond het in onze tuin vol met prachtige wilde orchideeën...


De aardbeienpot staat er ook alweer gevuld bij, nou maar hopen dat de aardbeien even wachten totdat wij er weer zijn...


Ook stonden er de wereld wilde primula's in de tuin... Leuk altijd, hoef je niets voor te doen... komen gewoon spontaan op zetten...

Heel fijn lang weekend, maak er wat van en tot de volgende blog.

4 opmerkingen:

Franse Brocante zei

Ha ha, wat een vondst!! Om ons van het gesnurk mee te laten genieten. De kinderkamer ligt boven onze keuken met lekker warme cuisiniere en de kleinkinderen zeggen dat ze het zo'n veilig gevoel vinden om ons te horen praten. Op onze slaapkamer zijn weer andere geluiden alhoewel een overeenkomst qua snurken valt te bespeuren.
Frank kan er ook wat van! Vannacht werd ik echter wakker van een klap, gefladder en gerommel. Op de grote zolder boven ons hoofd heeft vannacht weer een uil de droogte verkozen boven het natte buiten. Ik ken het zo onderhand wel. Zie een van mijn vorige blog. Nu ik het geluid herken draai ik me gewoon weer om! Prachtig die orchideeën en wilde primula's. Heerlijk he om dat in je achtertuin te hebben. Groet van Lilian

Rozen van Papier zei

Dat gesnurk is heel herkenbaar,haha. Maar het is vaak ook heeeel erg stil bij ons buiten in de nacht. Wij wonen in de Drôme Provençale.Je kunt een speld horen vallen. Schrijf er(nog) niet zo heel veel over op mijn blog, wel laat ik vaak mijn rozen en andere bloemen zijn uit de tuin.

Fijn weekend,

Janny

Cilia zei

Hoi Lilian,

Weet je waarom ik het gesnurk opgenomen heb!!! Als ik Henk vertel dat hij soms een verschrikkelijk lawaai produceerd ontkent hij dat telkens : IK!!! Nee hoor, ik snurk NOOIT. Ala... het bewijs is geleverd ;-) Moet ik zeggen dat dit nog zeer bescheiden is. Soms schrik ik me wezenloos... zitten er van die enorme uithalen tussen, hahaha...
Ja, al die geluiden, zoals uilen en muizen wen je uiteindelijk wel aan hè! Maar dat snurken...
Ik voel me vaak een enorme bofferd, met al die prachtige wilde bloemen in de tuin, die zomaar spontaan daar staan te bloeien.

Fijn weekend en vriendelijke groetjes daar in jullie mooie 'stulpje',
Cilia

Cilia zei

Hallo Janny,

Heerlijk hè, die stille nachten. Daar bij ons huis is het, op het gesnurk na, ook altijd muisstil.

De Drôme Provençale, een erg mooie omgeving. Menig jaar geleden hebben wij eens een huis in Valdrôme van Nederlanders gehuurd, tijdens uitstapjes hebben we daar armen vol lavendel geplukt. Nog altijd leuke herinneringen aan. Een mooie omgeving...

Jij ook een heel fijn weekend in LDF,
Cilia