Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 5 augustus 2012

Koeien en klussen...


Dol ben ik op ze... koeien!


Zie hierboven, ik wordt in de gaten gehouden. Staat trouwens ook weer een chocolademelkkoe tussen... lust ik wel.


Vooral de kleinschaligheid, die je hier veel aantreft, kan me bekoren. Groepjes van vier of zes koeien is hier geen uitzondering.
Gisteren kwamen we, tijdens het rondtoeren, een boer met zijn vrouw tegen die hun koeien van het ene weiland naar het andere brachten. Een mooi gezicht altijd... met een stok en veel geroep, paar hondjes eromheen springend, liepen ze om onze auto heen. Helaas had ik m'n fototoestel in een verkeerde stand staan, met als gevolg dat de vrolijk lachende en zwaaiende boer niet vereeuwigd is... althans niet op mijn camera.


Tussen de vele visites door, zijn we met een nieuwe klus begonnen. Het raam hierboven gaan we vervangen. Henk heeft een kozijn en ramen gemaakt, die ik vervolgens in de grondverf heb gezet. Ondertussen is het oude ijzeren raam verwijderd en zit er een gapend gat. Het oude raam vervangen wij, omdat deze niet open wil en het glas gescheurd is. Als het allemaal mooi gaat lijken en goed gelukt, gaan we waarschijnlijk nog twee ramen vervangen in de toekomst (een keukenraam en een slaapkamerraam). Binnenkort, hoop ik, meer over het nieuwe raam...

Zonet onze franse vriend Dennis uitgezwaaid (even weer wat aan onze franse taal gewerkt... moeilijk moeilijk) en nu gaan we ons opmaken voor de bbq bij de buurtjes.

Nog een fijne voortzetting van de zondag!

Geen opmerkingen: