Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 27 mei 2012

Super akoestiek...


Was ik me daar waarachtig nog even een klein iets vergeten om op m'n blog te vermelden. Allebei zijn we dol op muziek, niet dat we de gehele dagen muziek maken... zelfs niet eens beluisteren. WELNEE, er gaan hele vele dagen voorbij dat er geen radio o.d. aan staat, soms zelfs weken niet. Maar bijna dagelijks speelt muziek wel een rol in ons leven... al is het in de vorm van een beetje 'hummen', fluiten, een vals gezang, een riedeltje onder de douche of tijdens de afwas.

Allebei zijn we ook zeer muzikaal aangelegd, tja... dat heb je of dat heb je niet, hahaha... Ala, het is weliswaar nog nooit door anderen erkend, we brengen het ook 'nog' niet naar buiten, maar toch!!! Dit alles even terzijde...

De afgelopen keer in Frankrijk hebben we eindelijk onze muziekinstallatie geinstalleerd, deze stond al een paar jaar te wachten, maar het kwam er gewoon domweg niet van. We hadden er wel een wereldontvanger (radio) staan, verder niet dus... eindelijk een heuse muziekinstallatie. Oké, niet echt een hypermoderne, eerlijk gezegd een behoorlijke ouderwetse, zo eentje met een pick-up, cassetterecorder, radio en van die abnormale grote boxen die gelijk als tafel kunnen fungeren. Op de oude installatie heeft Henk een dvd-speler aangesloten, zodat we tevens onze cd's kunnen afspelen.  Maar wat een SUPER geluid, werkelijk een pracht akoestiek daar in onze schuur, daar kan menig concertzaal niet tegen aan, ongelogen.
Ik zat buiten, niets vermoedend, terwijl Henk een cd van Mozart opzette. Heus, ik dacht echt eventjes dat er een heel orkest in onze schuur zat, het galmde prachtig door het hele huis heen. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de hoogte en de openheid van de schuur, geen flauw idee van... Maar het klinkt erg mooi, we zitten al te overwegen om er een piano neer te zetten, uiteraard met een goede pianist erbij (zelf kom ik niet veel verder als 'Vader Jacob', 'Frère Jacques' zal ik misschien ook nog kunnen)... Tja, lieve Jeroen (mijn alleraardigste lieve charmante fijne ZOON (slijm, slijm)), dan zou je toch iedere keer mee moeten om voor ons prachtige stukken te spelen, want ja... anders wordt het niets.
Gekkigheid natuurlijk, maar we zijn wel blij verrast met de prachtige akoestiek en ik vermoed dat de komende zomer onze berg zo af en toe wel eens staat te trillen.

Eindelijk een bestemming voor onze oude lp's, die hier thuis al jaren in dozen op de zolder staan te verstoffen. Lekker ouderwets een lp'tje draaien, haha... gezellig.

Een fijne voortzetting van de Pinksterdagen gewenst.

3 opmerkingen:

Walter zei

In gedachten genoot ik even mee van jullie akoestiek... Fijne dagen!

Cilia zei

Wat een rijkdom toch hè! Een eigen 'concertzaal'.

Jij ook hele fijne (zonnige) dagen gewenst.

Walter zei

;-)