Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 24 mei 2012

Sssstorm.....


Ik had al gehoord dat het flink tekeer was gegaan, zo'n twee weken geleden, in de Montagne Bourbonnaise. Dus kwamen wij donderdagavond vol spanning (nou ja...) aan, in het donker, bij onze toegangsweg. Wat schetst als eerste onze verbazing? Wij hebben een mooi nieuw naambordje gekregen, NOU... geweldig toch! Zie foto... hoe mooi het bordje is. De volgende dag heb ik deze foto gemaakt en het bordje eens flink bij daglicht bewonderd. Zit er trouwens opeens een accent aigu boven het E-tje...raarrrr. Maar goed, valt best mee te leven.


In het donker reden wij onze weg op, het was ondertussen een uur of 11 's avonds, al flink donker. Aangekomen op ons zandpad, lagen er wat takken op de weg. Ik uit de auto en voor de auto aan lopen om de takken te verwijderen. Plots... wel heel veel takken, nee maar... lagen er een paar enorme bomen over ons zandpad. Terugrijden met de aanhanger was geen optie, normaliter heeft Henk er al moeite mee... laat staan bij een berg op, over een hobbelig zandpad in het donker (ik durf nog niet eens vooruit...). We waren ongeveer 100 meter van ons huis verwijderd, een paar tassen onder de arm en lopend naar ons huis om daar gelijk de kettingzaag mee weg te nemen.


Weer terug, met kettingzaag, om midden in de nacht, met hels kabaal, ons pad begaanbaar te maken. Jaja... wij zijn echte bikkels, al moet ik zeggen dat het wel ERG veel lawaai maakte... zo midden in de nacht in die, normaliter, enorme stilte. Maar... 't is gelukt, een klein uurtje later konden we met auto en aanhanger naar ons huis.
Gelukkig hadden wij verder totaal geen schade aan ons huis, het enigste was... dat ons badkamerraam open stond, waarschijnlijk niet goed dicht gedaan bij vorig vertrek... slordig.

4 opmerkingen:

La Couronne zei

Hoi, nu horen jullie er echt bij met dat bordje ;-)
Gr. Michel

Cilia zei

'T is maar dat je het door hebt, hahaha.

Er stond trouwens wel al een bordje, maar deze was helemaal roestig en we hadden hem met een stuk touw vastgebonden, omdat ie van z'n paaltje was gevallen.
Zodoende wel blij verrast :)

Groetjes, Cilia

http://franseardennen.blogspot.com/ zei

Dank voor het welkom en vermelding.
Alle piepkleine gehuchtjes kregen hier vorig jaar ook naambordjes (landelijke actie?)
Ons gehucht heet 'Les Grands Cornaux' (zo klein als t is) maar op ons bordje stond; 'Les Grand Cornaux'
Wij dachten; het is Les, dus meervoud, en hebben toen zelf maar een klein s-je achter Grand geplakt.
Tja soms moet je de Fransen even taalkundig verbeteren.

Cilia zei

Hahaha... misschien kan ik wel een wit stickertje over de accent aigu plakken, ik had er nog niet aangedacht. Dus... zogauw het me gaat storen ;-)
Zo, nou even jou blog nader aanschouwen. Ik had al eens gezien dat je 'graag' mag klussen.
Groetjes, Cilia