Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

maandag 10 augustus 2015

Verliefd...


Een vrolijke dag, ik zag daarnet dat er een volger bijgekomen is. Heel erg fijn ;-) Bij deze, J van Parera, van harte welkom als volger... veel kijk en/of leesplezier gewenst.

~~~~~~~~~~~~~~

Vandaag deden we een zondagstoertje door de Auvergne... voornamelijk door het departement Puy de Dome. 
Een prachtig stuk Auvergne, een echte aanrader. Om eerlijk te zijn (valt me wel zwaar...) bezienswaardiger als hier bij ons ;-(
De meest leuke plaatsjes hebben we bekeken, door 'gorges' gereden, grotwoningen gezien, zelfs een heuse knoflookmarkt geroken. Prachtige natuur bewonderd. Tja... een omgeving waar je niet op uitgekeken raakt. Een omgeving om verliefd op te worden.

Op de terugreis zijn we nog eventjes gestopt, ergens op een achteraf plekje...om op onze klapstoeltjes in de zon nog even na te genieten van dat alles. Kop koffie uit de thermos erbij, de honden wat brokjes en water. Zien we plotsklaps een alleraardigst huisje staan...


Een huisje in de rotsen gebouwd...


Onaf en verlaten...


Een prachtige ligging met mooi uitzicht...


Tja... toen ik dit zag was ik op slag verliefd op het huisje...


Och... en dan ook nog een schitterende bloeiende passiebloem tegen een muurtje aan.
Pfff... stevig verliefd ;-)


Uiteindelijk toch maar weer verder gegaan met de terugreis.
Een laatste blik op de Puy de Dome.

Ach... uiteindelijk toch ook wel weer blij dat we bij ons eigen boshuisje kwamen. De verliefdheid is alweer wat afgezwakt ;-)
Maar... wat had ik toch graag beeldhouwster geweest, dan had ik allemaal van die schitterende beelden gemaakt. Zo... nu op bed, dromen over...

Geen opmerkingen: