Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 30 oktober 2014

Hagedis...


Terug van weggeweest...

Tja... momenteel valt er niet zo hele veel te bloggen over Le Pre Bonnet, aangezien het op dit moment ook even verweggistan voor mij is.

UIT HET OOG... UIT HET HART ;-)

Nee hoor... grapje...

Afgelopen zomer ben ik overigens wel vergeten een HEEL leuk gebeuren te vermelden. Vraag me niet waarom, geen flauw idee waarom ik het niet vermeld heb.
OF... toch wel... een klein beetje een idee.
Ik had namelijk geen foto (als bewijs...) en hoopte er alsnog een foto van te kunnen maken. Wat overigens niet gelukt is ;-(

Zodoende een foto uit het archief...
De foto heb ik trouwens wel in de Allier gemaakt ;-)




Voor de ALLER EERSTE keer, in de jaren dat we Le Pre Bonnet hebben, zagen we een hagedis bij ons huis op de stenen zitten.
Ik ben dol op hagedissen en associeer Frankrijk met hagedissen en krekels. Krekels zitten er volop bij ons, altijd een vrolijk gesjirp in de tuin. Maar geen hagedissen. Al jaren keek ik er naar uit bij ons huis... nul komma nul hagedis te zien. Een klein minpuntje...
Plots, afgelopen zomer, zag ik er één op de stenen bij de deur zitten.
Nadat ik hem een tijdje bewonderd had ging ik mijn camera halen om hem te vereeuwigen. HELAAS... de hagedis kroop gelijk weg. En het allerergste... ik heb hem de gehele zomer niet weer gezien.
Toch... geeft het zeer goede hoop dat er uiteindelijk misschien wel meer hagedissen bij ons huis komen. Althans, laat ik zo zeggen : ik hoop dat er in de toekomst meer hagedissen bij ons huis komen. Prachtige beestjes...

Even iets compleet anders.

Momenteel wordt ons weer vaak gezegd : Zo vakantiegangers, weer terug?
Waarop wij steevast zeggen : Huh... wij zijn dit jaar helemaal niet op vakantie geweest.
Grappig is dat... dat mensen regelmatig denken dat we daar in Frankrijk continu vakantie hebben.
Als we dan zeggen dat we daar ook 'gewoon' aan het werk zijn, komt er meestal een : JAJA...


WONEN OP VAKANTIE ;-) ;-) ;-)

Je zou er maar jaartje rond wonen, hahaha... eeuwig vakantie...

Fransen zelf hebben NATUURLIJK ook eeuwig vakantie ;-)

Zo... dat was het weer. Wie weet tot de volgende keer... al denk ik dat ik de komende weken ietwat minder blog.
Nog dikke zeven weken... en dan gaan we weer.


Hè, pfff, dat mis ik hier in Nederland toch wel hoor... dat mooie uitzicht.
Weet je wat ik hier ook best wel mis?
HET BUITENLEVEN...

Genoeg getreurd... nu een ei bakken ;-)



4 opmerkingen:

Anoniem zei

hallo cilia ik wist niet dat je reptiellen mooi vind als je buiten een paar ijzeren golfplaten in de zon legd her en der dan komen de reptiellen vanzelf ze komen zich opwarmen onder de platen, wijzelf hebben in fr. 4 golfplaten liggen en daar zitten soms wel 30 hazelwormen onder en div. hagedissen tis maar een weet mvrgr cagregaat

Ger zei

Hoi Cilia,

Ook al is het dan geen vakantie toch lijkt het mij heerlijk om naar Frankrijk te gaan om te werken in de prachtige omgeving van Le Pre Bonnet en dan ook nog eens de lang verwachte hagedis op de stoep tegen te komen;-)
Het zijn mooie beesten ik mag er graag naar kijken zolang ik ze maar in de gaten kan houden.
Weet wel dat ik het de eerste de beste nacht in Sumatra niet zó heel erg prettig vond toen ik tjitjaks op de slaapkamer tegen de muren zag zitten,heb me 'n partij liggen rillen in bed en naar het gemopper van Har liggen luisteren dat ik me niet aan moest stellen en gewoon moest gaan slapen.
De volgende ochtend aan het ontbijt hoorde ik dat er nog meer reisgenoten geen oog dicht gedaan hadden,onze reisleider gaf ons de tip om het beestje maar een naam te geven en het als huisdier te zien want we zouden ze alle dagen van de vier weken tegen komen.
En hij had helemaal gelijk. Eenmaal thuis misten ik mijn huisdiertjes;-)

Fijn weekeind en lieve groet!!!
Ger


Cilia zei

Hallo Cris,

Hahaha... het is niet zo dat ik dol op alle reptielen ben. Wel vind ik hagedissen in de vrije natuur prachtig om te zien... voor mijn gevoel horen ze ook gewoon bij Frankrijk.
Hazelwormen zitten trouwens wel veel bij ons, zo ook vuursalamanders. We hebben zelfs al slangen gespot in de tuin, brrr...
Maar dus... afgelopen zomer voor het eerst één hagedis.
Dat met die platen is wel een leuk idee, al vrees ik dat de kans ook aanwezig is dat er adders onder gaan zitten. Toch eens proberen ;-)
Trouwens we hadden de dakpannen van ons afdakje een tijd in de tuin liggen. Toen we deze daar weghaalden kwamen we verscheidene hazelwormen en vuursalamanders tegen die eronder zaten.
Vriendelijke groetjes, Cilia

Cilia zei

Hoi Ger,

Natuurlijk vinden wij het er ook schitterend, anders waren we daar ook niet zo lang gebleven. Maar... om het nou vakantie te noemen !!!
Ach weet je wat Ger... soms (meestal) voelt het wel als vakantie ;-)
Ja... hagedissen vind ik erg mooi om te bekijken.

Eerst even opgezocht wat tjitjaks zijn, had er nog nooit van gehoord. Och... wat een leuke beestjes om te zien. Ik las dat het ook een populair huisdier is die in terrariums gehouden wordt. Dat lijkt me niets, maar om ze in de natuur te zien... erg mooi.
Kan me voorstellen dat je de eerste keer maar amper een oog dicht deed :)

Jij ook een heel fijn weekeind/weekend en hele lieve groetjes,
Cilia