Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 17 november 2013

Sneeuwpop...


Onze eerste sneeuwpop deze winter, ooh nee... het is nog herfst ;-)


Nah... wat een mooie hè!

Afgelopen middag zijn we, nadat we de weekend boodschappen gehaald hadden, even op een paar kilometers van ons huis gaan lopen. Daar waar we liepen was het ongeveer zo'n 100 tot 150 meter hoger alsdat ons huis ligt. Ons huis ligt op zo'n 650 meter hoogte.

Bij ons huis ligt momenteel helemaal geen sneeuw...


Deze foto is net voor vertrek bij ons gemaakt, zien jullie trouwens die molshopen, althans ik vermoed dat het molshopen zijn. Iedere dag halen wij ze weg en floep... de volgende dag zitten er weer nieuwe...


Maar goed... kwamen we vanmiddag op de plek aan waar we een mooie wandeling wilden maken, zagen we dit... sneeuw en mist.

Grappig is dat telkens weer, op zo'n kleine afstand van ons huis een heel ander landschap. We hebben dat al vaker meegemaakt hier, maar het blijft leuk.



Mistig en guur, maar we hebben wel de eerste voetstappen mogen zetten.


Fijne zondag...


2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Aardig gelukt een sneeuwpop maken.....en dat zonder handschoenen;-) Wat wonen jullie toch in een prachtig gebied in elk jaargetijde weer anders,alleen al om die uitzichten zou ik er willen wonen.
Jaha.....hoe kouder het wordt hoe hoger de molshopen heb ik eens horen zeggen.
Hier in het Brabantse is het al dagen een kleine wereld van de mist, maar daar doorheen zie ik van achter het raam aan voor en achterkant enkel huizen met als enige uitzicht m'n voor en achtertuintje.

Lief mens het is je van harte gegund dat je op zo'n mooie plek mag wonen....en ik kruip ff met m'n neus in het scherm.....en geniet met je mee!!!

Fijne zondag en liefs vanaf deze kant!!!
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Ik had eigenlijks wel honderden reactie's verwacht op mijn geweldige mooie sneeuwpop. Zo in de trant van : oh en ooh, fantastisch, geweldig, wauw ;-(
Niet dus...
Wat ben ik toch blij met jou, die de schoonheid weet te waarderen van die o zo mooie sneeuwpop... daar kunnen geen 1000 reactie's tegen aan ;-)

Erg lief van je dat je het ons van harte gunt.
Ach weet je Ger ik had het zovele mensen gegund, vooral die mensen die er van dromen maar, het om wat voor reden dan ook zich niet kunnen veroorloven. Het is niet altijd even eerlijk verdeeld op deze aardbol. Vandaar dat ik je even via deze blog laat meegenieten (grapje...)

Nog een fijne zondagavond en heel veel liefs vanuit Le Pre Bonnet,
Cilia