Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 14 november 2013

Geduld...



Zaterdag bij aankomst hadden we nog Internet, vreemd omdat we de dongel nog niet opgewaardeerd hadden.
Zondags was het gebeurd, dus opwaarderen onze dongel. Maar al wat er gebeurde, we kregen het niet voor elkaar om onze dongel op te waarderen. Met als gevolg... geen internet.
Nou wil het geval dat wij vrijdags voor vertrek geld overgemaakt hadden naar onze Franse bankrekening, dus dachten wij bij onszelf dat het wellicht nog niet over geboekt was.

GEDULD...

Maandags, nog niets. Erg flauw, want ook voor het thuiswerken is het gemakkelijk om internet te hebben. Zoon gebeld, of het geld al over was... NEE, grrr...

GEDULD...

Dinsdags, nog niets. Zoon weer gebeld, niets. Op naar het postkantoor, extra geld overgemaakt. Het mocht niet baten, weer niets...

GEDULD...

Woensdags, jaaa... het geld stond op de rekening. Maar... nog konden we de dongel niet opwaarderen. Op naar Vichy, waar de provider zit. Daar kregen we te verstaan dat het misschien wel eens aan ons nieuwe pasje zou kunnen liggen. Afgelopen zomer hadden wij een nieuwe bankpas gekregen. Opnieuw naar het postkantoor, ditmaal in Vichy. Blijkt dat we met onze nieuwe pasje wel kunnen betalen maar niet via Internet. Dat is wel mogelijk maar dat moest even geactiveerd worden, duurt enkele dagen, grrr...

GEDULD...

Donderdag, nog niets natuurlijk. Slim als wij zijn, proberen we even voor de lol met onze Nederlandse VISA-kaart op te waarderen. Wat in het verleden niet mogelijk was, omdat het alleen maar kon met een pasje die in Frankrijk uit gegeven is.
Wat schetst onze verbazing!!! Hij doet het. Jawel... hij is opgewaardeerd.
Achteraf hadden wij dus gelijk zondag met onze VISA-kaart de dongel kunnen opwaarderen. Tjemig...

Gelijk gebruik ervan maken om een blogje te plaatsen ;-)

Jaja... we zitten weer in Frankrijk...


Te genieten van het schitterende uitzicht op het bos in zijn prachtige herfsttinten...

Alleen...


Niet op onze luie super zachte stoel, die is namelijk altijd bezet.
Nee... wij zitten op ongemakkelijke houten keukenstoeltjes.

YES... we hebben weer Internet.


15 opmerkingen:

Walter zei

...en nu maar even googlen wat een dongel is...veel plezier daar~;-)

Rozen van papier zei

Heerlijk dat jullie weer in Frankrijk zitten, je ziet de tijd gaat zo snel. Mooi uitzicht heb je!
Tja, de franse banken werken niet vanaf zaterdagmiddag tot disndagmorgen,ook geen overboekingen! Dat is nu écht met de franse slag, en alles op hun gemak.
Fijne tijd,

Janny

Ger zei

Hoi,hoi....Cilia,

Begon je al te missen.....;-)
dacht die 2 zijn lekker de bloemetjes buiten.....uuuuh....binnen aan't zetten in Frankrijk en hebben het druk.
Tja, druk met het betaalverkeer,wat 'n gedoe zeg,je moet het allemaal maar weten en veel geduld hebben.

Heb ff de condens van de ruitjes geveegd....kan ik die mooie herfstkleuren in jullie bos nog beter zien, prachtig uitzicht!!!

En die poezenbeesten hebben echt een leventje als God in Frankrijk en de beste plek in huis,zie ze daar nou liggen....zo van: wie ons uit deze gemakkelijke positie krijgt is een flinkerd....

Ik wens jullie nog fijne dagen uit een regenachtig en fris Nederland!!!
Liefs,Ger

Cilia zei

Hoi Walter,
Met een dongel kunnen we hier mobiel internetten. Wij hebben hier geen telefoonaansluiting en/of kabel, zodoende hebben wij hier een dongel (een franse dongel). Die kun je in principe per dag opwaarderen. Op zich wel duur, wij betalen 15 euro per week. Maar als we hier niet zijn kost het ons niets ;-)
Groetjes,
Cilia

Cilia zei

Hoi Janny,
Best wel weer fijn om hier te zijn ;-)
Achteraf was het allemaal niet eens nodig geweest omdat we met onze VISA-kaart konden betalen, dit kon in het verleden niet... vandaar dat we dat niet eerder geprobeerd hebben.
Groetjes,
Cilia

Cilia zei

Hoi Ger,

Ja zeg, het duurde even... pfffff... Afgelopen zaterdag kon ik je nog net even op de valreep een reactie geven, daarna was het gebeurd ;-(
Internet is voor ons een beetje een noodzaak, nou ja... maar voor het thuiswerken is het wel erg handig. En eerlijk gezegd bepaalde het ook wel een klein beetje het humeur omdat we niet wisten hoe ermee aan te moeten. Komt bij dat niets om de hoek is... dat heb je hè! Als je midden in de rimboe gaat zitten, hahaha...

Troost je Ger, het weer is hier ook niet 'je van het', vandaar even de foto met beslagen raampjes. Momenteel regent het hier, er is zelfs al een sneeuwvlokje gevallen, hagel, wind en ach ja... zo af en toe ook wel een zonnetje. Vrij lage temperaturen, de gehele dagen de houtkachels aan en bivakeren op een sneu houten keukenstoeltje (met kussentje...), want ja, niet alleen de katten zoeken hier het beste plekje op... OOK de honden ;-)

Groetjes en veel liefs vanuit ons boshuisje,
Cilia

Unknown zei

Ha Cilia, wat heerlijk dat jullie weer in het paradijs zijn! Zelfs zonder internet zou ik wel willen ruilen! Heerlijk! Heel veel plezier weer en geniet van alles in het bos en in het huis! Persoonlijk ben ik heel erg blij dat de dongel weer werkt! Kan ik lekker van je blog genieten! Wij mogen de eerste week van december weer naar ons paradijsje! Kan niet wachten! Groetjes, Marijke

Cilia zei

Hoi Marijke,
Hahaha, ik kan wel lezen dat jullie nog maar sinds kort een huis in LDF hebben. PARADIJSJE... gniffel gnuif, nieuwsgierig of je over 5 jaar nog spreekt over PARADIJSJE. Na menig koude winter, hele dagen kachels vullen etc. etc. Grapje hoor Marijke, ik vind het hier nog altijd prachtig, maar er treed wel een soort van gewenning op. En hoe het ook zij, zoals de eerste zomer/winter wordt het nooit meer. Dus geniet er maar volop van.
De natuur, de stilte en de rust hier, daar verheug ik me nog steeds enorm op.
Ga je ook met de feestdagen in december?
In ieder geval alvast weer een hele fijne tijd gewenst straks in jullie prachtig huis.
Groetjes,
Cilia

Miranda zei

Hoi Cilia,
Ik lees altijd met veel plezier je blog.
Nu vroeg ik mij af hoe dat allemaal werkt met die dongel... Wij hebben een tweede huis tussen Lapalisse en Roane. Ik heb er wat over proberen te zoeken op internet maar kon niet vinden waar ik het kon aanschaffen en hoe het allemaal werkt. Zou jij mij kunnen uitleggen hoe het werkt?
Alvast bedankt,
Miranda

Cilia zei

Hé hallo Miranda,

Dat is al een tijdje geleden zeg, dat ik van jou hoor(lees). Een paar jaar geleden heb ik van jou nog eens een linkje gekregen van jullie huis hier in Frankrijk. Uiteraard heb ik toen gekeken, een erg mooi huis op een prachtige plek.

De dongel hebben wij gekocht in Cusset. Bij Carrefour(grote winkel) zit een klein winkeltje binnen van Bouygues, daar kun je een dongel kopen. Deze kostte destijds zo'n 40 euro.
Deze dongel kun je in je laptop stoppen. Het is een pre paid dongel, dus moet je hem dan opwaarderen. Dat kan per dag, per week, per maand, zelfs wel per uur. Hieronder heb ik je een link geplaatst. Wij hebben een Clé 3G+.

http://www.espaceclient2.bouyguestelecom.fr/assistance/cle-3g-sans-engagement

Die dongel kun je opwaarderen met een franse bankpas of VISA-kaart, eigenlijks erg gemakkelijk en mooi.

Dus, je hebt éénmalige aanschafkosten en daarna allleen de kosten van opwaarderen. Wat overigens niet echt goedkoop is, wij betalen 15 euro per week als we hier zitten.

Mocht je nog wat willen weten dan vraag je maar.

Vriendelijke groetjes daar in 'Zeeland' (geloof ik ;-)),
Cilia

Cilia zei

Zeg Miranda, nog even... Als je een dongel aangeschaft hebt en je kunt er niet uitkomen, kun je zo even bij ons langswippen. Anders ook wel hoor ;-)
Rond de Kerst en Oud en Nieuw zitten we hier ook een paar weken.
Groetjes...

Miranda zei

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik heb de link die je geplaatst had bekeken. Als het goed is zouden we dekking moeten hebben in ons huis. Alleen hebben we geen Franse bankkaart, maar ik las dat jullie ook konden opwaarderen met een Nederlandse credit card, klopt dat?
Mijn moeder en ik hebben al je blogjes altijd nog gelezen, maar nooit een reactie neer gezet.
Wij gaan de dag na kerst voor een paar dagen naar Frankrijk, maar we gaan alleen als het niet sneeuwt. Het lijkt ons leuk om dan een keertje langs te komen.
Nog veel plezier in Frankrijk toegewenst =)

Cilia zei

Hoihoi...

In het verleden konden wij alleen maar met een pas betalen die in Frankrijk uitgegeven was.
Maar nu konden wij ook met onze Nederlandse VISA-kaart betalen. Ik denk niet dat je met een Nederlandse bankpas kunt betalen.

Hè, fijn om te lezen dat jullie nog steeds mijn blog volgen en eh... maakt echt niet uit hoor of je reageert of niet, als je er maar plezier in hebt ;-)

Hopen voor jullie dat het NIET sneeuwt, komende week zou er hier wel wat gaan vallen, brrr...

Wie weet zien we jullie hier verschijnen, leuk :-) Dan mail je me maar, kun je ons telefoonnummer krijgen. Spontaan langskomen mag ook, hahaha..

Groetjes,
Cilia

Anoniem zei

hi Cilia, ohhh wat een verrassing die sneeuw! Stiekem ben ik toch echt wel jaloers hoor . . .
Ben benieuwd of jullie nog boodschappen hebben kunnen doen en anders moet je maar van alles uit je kastjes bij elkaar gooien!
liefs en groetjes yvonne

Cilia zei

Hoi Yvonne,

Dat jij dol op sneeuwlandschappen bent had ik al geschoten ;-) Het lijkt ook schitterend, alleen onze weg is onbegaanbaar. Wij zitten ongeveer 1 km van de doorgaande weg af en om die nou helemaal te ontdoen van de dikke laag sneeuw en de vele omgevallen bomen... dat is gewoon niet te doen.
Henk is vanmiddag liftend naar het dichtsbijzijnde dorp geweest, kreeg een lift van de politie. Dus weer een kleine voorraad ingeslagen.

Onze Vidor (gordon setter) is dol op de sneeuw, het liefst is hij de hele dagen buiten. Mitsie (de cocker) zit daarentegen het liefst de hele dagen voor de kachel.

Jij ook veel liefs en hele vriendelijke groetjes,
Cilia