Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 3 september 2015

Women-power...


Vaak als Henk naar Nederland gaat neem ik mij wat dingen voor om te doen in de dagen dat hij er niet is.
Dit keer stond er bijvoorbeeld ramen wassen op het programma.
Vooral de 'blokjes' deuren is een vervelend klusje. Vaak was ik ze en droog ze daarna met een krant. Dit keer had ik daar geen zin in... dus, gewoon wassen en daarna met een raamwisser erover... geeft wel veel strepen, hm...

Opgeteld...

126 raampjes...

Maar... ik kan weer naar buiten kijken ;-)

En... het rode zonnehoedje weerspiegelt mooi in het raam.

Uiteraard had ik veel meer op het programma. Maar plots kwam er dinsdag een kink in de kabel.
Maandagavond en in de nacht ging het hier nogal te keer. 's Nachts heb ik er overigens niets van meegekregen, want ik sliep als een marmot.
Dinsdag ging ik even naar boven, om te kijken of het al wat opschoot met de wegwerkzaamheden, zie ik plots een dikke boom over ons pad liggen...


Weer terug thuis, zittend op mijn stoel, ergerde ik me mateloos aan die boom daar over ons pad.
Eigenwijs als ik ben, wilde ik ook geen hulp inroepen...


Kettingzaag mee... op naar de boom.
Kreeg ik met geen mogelijkheid de kettingzaag aan de gang.
Weer terug naar huis om een 'gewone' zaag op te halen.
Na heel veel zweten had ik uiteindelijk het voorste stuk van de boom af, alleen... de rest van de boom kwam verder naar beneden gerold... met als gevolg dat de weg nog compleet geblokkeerd was.
Voor dinsdag hield ik het voor gezien.

Woensdag, gelijk na het opstaan irriteerde het mij alweer... het gevoel dat die boom daar nog steeds over de weg lag. Tot 4 keer toe ben ik er woensdag geweest, zaag en kloofbijl mee. Zweten, zagen en met de bijl erop hakken. Ik wilde de boom doormidden zagen, omdat hij dan wat hanteerbaarder zou zijn... een loodzware boom. Voor ongeveer drie kwart kreeg ik hem doormidden, maar het laatste stuk wou niet lukken. Alle 4 keer druppelde het zweet me in stralen van mijn hoofd. Zodoende besloot ik om de volgende dag een nieuwe poging te doen.

Donderdag, vanochtend. Nadat ik gegeten had en me klaar had gemaakt voor de nieuwe dag ben ik weer met het nodige materiaal naar de boom gegaan.
Zagen, hakken en zweten... en warempel na veel gedoe had ik de boom doormidden. Alleen... lag hij toen nog op de weg en kreeg ik er geen beweging in.
Thuis een dikke ijzeren staaf opgehaald en zo stukje voor stukje de boom aan de kant gewurgd...


GELUKT...


Helemaal blij...

Kan Henk morgen weer fatsoenlijk met de auto bij huis komen, de weg is ondertussen opgeknapt en er ligt geen dikke boom meer over het laatste stuk zandpad.

En ik... ik ga me nu, onderuit gezakt en voldaan, storten op een goed boek ;-)

Trouwens... gisteren tijdens een wandeling met de honden constateerde ik dat er in het bos verscheidene bomen om geknakt waren. Dat het maandag even flink tekeer ging had ik wel in de gaten, maar... dat het ZO erg was...


Geen opmerkingen: