Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 27 september 2015

Hout-afdakje deel 2...


De dagen rijgen aaneen, in snel vaart tempo.
We zijn weer een klein beetje verder gekomen met het hout-afdakje.


Binnenkort nog achter dakpannen aan, we komen 40 tekort. We hebben er wel dakleer op (een overgebleven stuk), dus kan er al hout onder gestapeld worden.
Maar eerst gaan we de zijkant nog wat dicht maken, de grond nog wat egaliseren en dan... HOUT STAPELEN voor de winter.

Zo zijn we al een klein beetje bezig om alles wat winter klaar te maken.
Altijd een beetje triest... om de zomer vaarwel te zeggen.

Ah bah... ook nog niet vermeld : onze aggregaat hield het voor gezien. ERG VERVELEND ;-(
Nou hebben we er nog wel garantie op, is nog geen jaar oud, zodoende afgelopen week naar Roanne met de aggregaat.
Een jong kauwgom kauwend meisje hielp ons. Ze bekeek de aggregaat en constateerde : Ja... die moet even gerepareerd worden. Op onze vraag hoe lang het zou gaan duren dat hij klaar is, keek ze ons ietwat sullig kauwend aan : een maandje of zo. GRRRRRR...
Nu het langzamerhand wat donkerder wordt zijn we de aggregaat nodig, naast de zonnepanelen.
Mede omdat we absoluut niet tevreden zijn over de nog vrij nieuwe accu's, waar we ook nog achteraan moeten. Deze zijn vrij snel leeg, ondanks dat het grotere accu's zijn als dat we hadden.
We hebben nog wel een klein aggregaatje, die doen we soms 's avonds aan als de tv aan staat. Ook hebben we nog een andere aggregaat, maar... die staat in Nederland en moet nog nagekeken worden.
Deze neemt Henk volgende week mee uit Nederland.
Maar... wel kans dat ik me hier in mijn uppie eerst met een kaars moet redden, zonder tv e.d. Zodoende maar hopen dat het een zonnige week gaat worden.

Ah... en nog wat treurnis. Er gaan weer vele spullen terug naar Nederland. Henk gaat voor de laatste keer in zijn uppie naar Nederland, de eerstvolgende keer gaan we met zijn allen.
Zodoende neemt Henk al vele spullen mee naar Nederland, vaste kamerplanten, wat kleding (waarvan het meeste de afgelopen zomer niet tot de kast uit geweest is, maar altijd bang dat we te weinig bij ons hebben), ook mijn luie armleunstoel... komende winter kijken of ik een fijne armleunstoel voor hier kan vinden. Zo nog wat meer spulletjes die we de afgelopen zomer mee naar hier gesleept hebben en nu weer terug gaan naar Nederland. Sommige dingen ben ik aan gehecht en sleep ik mee heen en weer, niet voor een paar weken... maar wel als we hier maanden lang zitten ;-)

Ach... er zijn gelukkig ook nog wel wat vrolijke dingen. Dagelijks vallen de walnoten uit de bomen, dus dagelijks zoeken. Zo ook de tamme kastanjes.
Ik heb al enkele bosjes droogbloemen hangen om te drogen.
Nieuwe plannetjes maken voor volgend jaar, een nieuw 'knutselproject'. Het idee is om jaarlijks minstens 1 nieuw project te doen naast de bestaande lopende projecten.
Dit jaar was dat dus het HOUT-AFDAKJE... niet een erg groot project, maar wel weer een leuk dingetje erbij ;-)

Voor nu... EEN FIJNE ZONDAG... vanuit hier.



6 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Ga in elk geval voor je duimen dat de zon blijft schijnen want in je uppie met enkel een kaars als verlichting lijkt mij niet alles.
Maar het houtafdak begint al aardig vormen aan te nemen, toen ik je vorige post las moest ik even opzoek naar het woordje stiepjes wat dat kende ik niet.
Tegen de tijd dat jullie alle grote en kleine klussen geklaard hebben in en rond het huis ben ik een halve bouwvakker;-)

Hier ook een koude nacht en mistige ochtend maar inmiddels is de zon volop aanwezig, zo zie ik de herfst graag.

Trouwens nog bedankt ook namens Har voor de felicitatie wensen, was een gezellige verjaardag.
Vanmiddag hebben we in niet al te groot gezelschap een brunch op leuke locatie, mijn zus en zwager zijn 50 jaar getrouwd, ze kunnen er ivm ernstige ziekte van zus geen groot feest van maken maar we zijn dankbaar voor hen dat ze nog samen zijn op deze heuglijke dag.

Fijne zondag gewenst en lieve groet,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Fijn dat je even voor mij gaat duimen. Een troost, ik heb ook een zaklamp en niet te vergeten een mijnwerkerslampje ;-)

Wordt mooi hè! het hout-afdakje. We zijn er ook zeer content mee :-) Afgelopen dag er al wat hout in gestapeld, komende week ben ik van plan om hem vol te maken met hout voor in de winter.

Hahaha... zelf moest ik ook eerst even checken of het woord stiepje wel een Nederlands woord is, voor hetzelfde geldt was het Gronings ;-)

Hier is het momenteel ook erg mooi herfstweer. Overdag zo'n beetje de gehele dag buiten, 's avonds de houtkachel aan, de bomen die langzaam verkleuren... een mooi jaargetijde.

Fijn dat het een gezellige verjaardag was, tja... weer een jaartje erbij op.
Hoop dat de brunch vanmiddag gezellig en lekker was... GEFELICITEERD met het 50 jarig huwelijk van je zus en zwager. En... bovenal sterkte met je zus gewenst, vervelend dat ze ernstig ziek is, hoop desondanks dat ze vandaag ook genoten heeft.

Heel veel liefs en een vriendelijke groet,
Cilia

michel zei

Ook dat is weer erg mooi geworden met een hoog afwerkingsnivo. Wat voor pannen moeten er op, wij hebben nog wat sneldekkers liggen. Mochten jullie geen klusproject kunnen bedenken dan heb ik nog wel ideeën haha. Geniet van deze laatste weken ik vind de herfst daar ook altijd prachtig.
Gr. Michel

Cilia zei

Hoi Michel, bedankt voor je leuke compliment ;-) Er ligt nu al een behoorlijke stapel hout onder. Haast zonde... ik moest er net wat wegpakken voor de kachel.
Wij zijn op zoek naar van die oude rode dakpannen die we ook op het andere afdak hebben.
Hahaha... moet er bij jullie ook nog geklust worden ?
We gaan onze best doen om er nog een fijne tijd van te maken. Denk dat we nog zo'n dikke drie weken blijven.
Jullie ook alweer bijna in de startblokken?

Vriendelijke groetjes, Cilia

Anoniem zei

cilia heb je genoeg water in de accus als het water niet op peil is gaan de accus ook snel leeg tis maar een hint gr c agregaat

Cilia zei

Hoi Cris,
De accu's die wij hebben zijn onderhoudsvrije accu's... vorig jaar gekocht.
Zelf heb ik er absoluut geen verstand van, maar ik heb Henk even gevraagd.
Wel bedankt voor je tip, jammer genoeg is het dat niet.
Vriendelijke groetjes, Cilia