Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dinsdag 22 september 2015

Herfst 2015...


HERFST 2015...



Zomaar, een dag te laat, kom ik er plots achter dat we de zomer al achter ons gelaten hebben. Een behoorlijke warme zomer, met heel veel zonnige dagen.
Nog nooit eerder is het voorgekomen dat we zo vaak onze put met water bijvullen moesten, dat ons stroompje af en toe zelfs zonder water stond. En... nog nooit heb ik zo vaak in korte broek gelopen ;-)

Dan plots besef je dat de zomer voorbij is...


's Morgens met een vest aan op het terras, de handen warmen aan het bakje koffie. Even wennen...


's Morgens hangen er allemaal druppels aan de springbalsemienen, een mooi gezicht... vooral als de zon erop schijnt.


De tafel buiten is ook al wat in herfststemming. We hebben al weer wat walnoten gevonden en tevens al wat heide geplukt. Vaak pluk ik in het najaar wat heide voor op de vazen, omdat er dan wat minder plukbloemen in de tuin staan. De heide blijft erg lang mooi...

Maar niet alles is in herfststemming...


De koeien, die momenteel vlakbij ons staan, hebben een paar schitterende jonge kalfjes...


De margrieten bloeien al maanden lang, niet zo uitbundig als in de vroege zomer... maar nog steeds nieuwe knoppen.


Evenals de courgettes, die bloeien ook al maanden. Het blad wordt wat minder, maar nog steeds vol met bloemen en courgettes (kleine)...


Bulletje stak de tong uit toen ik hem vertelde dat de zomer voorbij is ;-)

Tja... nu maar zien of het een fijne herfst gaat worden...


DE HERFST... het heeft toch ook wel wat.


2 opmerkingen:

Yvonne zei

Ha Cilia, nog effe reageren op je foto's! Die van Vidor met die cake, prachtig! En toen vanmorgen, Bulletje met die tong uit z'n bek, balen dat de zomer voorbij is1 Dan zit ik werkelijk gewoon hardop te lachen want ik zie het die kat denken! doeiiiii liefs van mij

Cilia zei

Hoi Yvonne, heerlijk hè! die foto met Vidor... en het leuke is dat hij niet aan de cake komt, alleen even voorzichtig snuffelen :-)
Tja... onze Bul heeft regelmatig van die gekke dingen, hij miauwt soms ook zonder geluid... lijkt erg onnozel ;-)
Nogmaals, morgen erg veel sterkte.
Lieve groetjes, Cilia