Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 16 september 2015

Humeurig...


Vandaag een beetje een humeurige dag... een poetsdag.

Beetje poetsen vind ik niet zo erg, maar oh wee als er dan wat dwars zit.
Fluitend dweil ik de vloeren, maar je moest eens weten... diep van binnen borrelt er iets en er hoeft maar iets niet helemaal lekker te lopen of het gaat koken. Mijn hoofd loopt dan rood aan, mijn ogen worden spleetjes en er komt wat stoom uit mijn neusgaten.

Vandaag was zo'n dag.

Na het opmaken van het logeerbed, voor de gasten, legde ik er de fris gewassen lekker ruikende sprei overheen. Vervolgens liep ik naar de kast om een oude sprei te pakken, die ik erover heen doe voor de beesten. Komt plots Vidor enthousiast naar boven gerend met zijn teruggevonden bal, springt uitzinnig van vreugde op het bed met natte modder poten... terwijl ik met de oude sprei in mijn armen stond toe te kijken. De fris gewassen sprei ziet er plotsklaps niet meer zo fris gewassen uit en ik... ik kookte.

Op zo'n dag, weet ik, kan ik eigenlijks verder beter maar niets meer doen. Een afwas, beetje vegen, stoffen o.d. wil nog wel, maar geen klussen waarbij ik van tevoren al weet dat er iets mis kan gaan.

Maar nee, nadat ik bijgekomen was van de ergernis... kop koffie, sigaret, puzzeltje, spelletje met Vidor zijn teruggevonden bal, bedacht ik dat de vloeren (tomettes) nodig aan een sopje toe waren. Een sopje met wat lijnolie erin.

Een echte afrader om op een miezerige dag, met twee enthousiaste honden, met modderpoten, die heen en weer rennen van buiten naar binnen en andersom, vloeren te gaan soppen.
Dat is vragen om moeilijkheden.

Henk snapt wel dat hij op zo'n moment mij niet moet storen, die zorgt wel dat hij uit mijn buurt blijft als ik last heb van een schoonmaak aanval.
Maar de honden!!! Die denken dat ik een spelletje wil spelen als ik daar op handen en voeten over de grond kruip.

Gelukkig... de lucht is weer opgeklaard, het ruikt heerlijk in huis naar zelf gebakken cake, er staan weer verse bloemetjes in de vazen en mijn humeur is weer oké ;-)


De cake smaakt VERRUKKELIJK...
Ik heb even voorgeproefd ;-)

2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Tja,honden en kleine kinderen kan je beter niet rond hebben lopen wanneer er gepoetst moet worden is ook mijn ervaring.
Honden willen spelen en kinderen helpen(van de wal in de sloot)
Maar je hebt inmiddels genoeg stoom afgeblazen,het huis is aan kant, de visite kan komen.
De home made cake ziet er lekker uit, was even bang toen ik de foto zag dat Vidor ook voor ging proeven;-)
Wens jullie gezellige dagen samen met het bezoek en zonnig weer!!!

Hier gaan we zondag middag/avond met de hele bubs Har zijn verjaardag vieren, dagje eerder dan de datum moet kunnen, komt gewoon beter uit omdat de werkende vrij zijn en kleinkinderen met hun liefjes niet naar school hoeven.
Het zal wat passen en meten worden en wanneer men langs het Chineesbuffet gegaan is met bord op schoot eten want ik heb niet zo'n grote tafel dat er alle beentjes onder passen.

Hulp zal ik nodig hebben en zeker weten ook krijgen want ben nog lang niet kwiek te noemen(zal de dag beginnen met pijnstillers)
Maar we gaan er een gezellige dag van maken.

Lieve groet,Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Bedankt, we hebben er al een gezellige dag op zitten. Ieder ligt al lekker op bed en ik als nachtbraker geniet nog even na van de stilte ;-)

Vidor moest alleen even kijken en ruiken of de cake wel goed geworden was, denk dat hij het niet erg had gevonden om tevens even voor te proeven... HELAAS stond ik in de buurt ;-)

Ha... dat klinkt erg leuk zo met de hele familie en dan maakt het niet uit toch dat het bordje op schoot moet... als het maar gezellig is en het eten goed smaakt, dat gaat het vast wel worden.

Hè, wat vervelend zeg, dat je nog steeds pijnstillers moet slikken. Tja lieve Ger, ik had graag gezien dat het allemaal wat sneller zou gaan en dat je weer vrolijk rond kon springen... HOOP blijven houden :-)

Hoe dan ook, ik wens je komende zondag een heel fijn verjaardagsfeest en alvast gefeliciteerd met Harry.

Fijn weekend alvast en een lieve groet, Cilia