Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 12 december 2014

Nog een week...


NOG EEN WEEK...

Het schiet alweer op, nog een week en dan... dan gaan we weer die kant op.

Vanavond moeten beide honden en onze drie katten allen nog even ingeënt worden, zodat ook zij weer klaar voor de reis zijn.

Verder hier momenteel nog niet veel te vermelden, behalve dan dat ik net compleet verregent en verwaaid weer thuiskwam van de wandeling met de honden. GUUR WEERTJE...

Ah... in het weekend even een leuke Franse film bekijken : La Grande Bouffe.
Heb hem al een paar keer gezien, maar zag hem van de week in de bibliotheek liggen en kon hem niet weerstaan. Een heerlijk vreetfestijn ;-)

FIJN WEEKEND...

Al reeds een klein beetje in Kerst stemming...





6 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Het weer was bar en boos en jij ondervond dat aan den lijve,brrrrrr.......

En zo komen we allemaal een beetje in kerststemming,jij met kleine decoratie en groot verlangen om de kerstsfeer in Le Pre Bonnet te gaan genieten.

Veel kijkplezier met de film en neem er ook wat lekkers bij,want zien eten doet eten;-)

Fijn weekeind en hele lieve groet,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Met honden moet je er dagelijks uit, weer of geen weer. Ik kan moeilijk tegen ze zeggen : Lieverds vandaag even niet... doe de boodschap maar in de tuin.
Veel mensen die een hond aanschaffen realiseren zich niet van tevoren, dat je vanaf dan rekenen moet op 15 jaar dagelijks door weer en wind.
Het dorp, hier, zit vol met honden, toch kom ik maar sporadisch iemand op het land tegen... gek toch!!!

Bij jou het huis al helemaal in de Kerstsferen? Vast wel :-) En... JA, ik verheug me al op volgende week... daar ons huisje wat opvrolijken met kersttakken e.d.

Jij ook een heel fijn weekend en heel veel liefs.
Groetjes, Cilia

Rozen van papier zei

Dat zal dan vrijdag zijn dat je vrrtrekt. Nu dus overmorgen. Hele fijne reis. Altijd weer een feest lijkt me naar je pkekje in Frankrijk. Ik denk dat de honden daar bij jou wel zelf uit kunnen toch? Hier wel in ieder geval. Maar moet hem ook wel eens zoeken, moet ik er toch uit in de avond of 's morgens vroeg. In de winter minder leuk. Maar we gaan 's avonds voor hetcslapengaan toch ook nog even naar het paard. Wat hooi enz. En dan gaat de hond ook mee en onderwijl uit
fijne Kerstdagen!
Groeten Janny

Cilia zei

Hoi Janny,
Eigenlijk heb je gelijk met vrijdag... ik had er 'één week en één dag' neer moeten zetten, want wij gaan zaterdag PAS weg. Heb er al veel zin in, heerlijk ons huis wat opsieren met kerstspulletjes, houtkachel aan en genieten maar ;-)
Ons huis staat midden in de natuur, zodoende kunnen de honden daar altijd vrij loslopen. Onze cocker blijft altijd zeer dicht bij huis en onze setter rent altijd vrolijk alle kanten op... trouwens wel op gehoorafstand. Als ik hem roep is hij in een mum van tijd terug.
O, wat heerlijk zeg, hebben jullie een paard? Erg leuk, ik ben dol op paarden.
Ik wens jou ook hele fijne feestdagen en een vriendelijke groet, Cilia

michel zei

Hoi, hoe is het met jullie? De boel al zowat ingepakt? Lekker vooruitzicht met de feestdagen in Frankrijk. Wij gaan als het weer niet omslaat ook nog die kant op maar dan een week later. Graag had ik wat willen afspreken maar het lijkt me eerlijk gezegd nu niet zo verstandig met mijn allergie , ik loop nu ook al weer een aardig poosje te snotteren. Maar misschien loopt de temperatuur nog verder op en dan kunnen we onder het mooie afdakje zitten haha. Alvast een hele fijne dagen en een voorspoedige reis.
Gr. Michel

Cilia zei

Hoi Michel,
Vaak pakken we pas in op de avond voor vertrek ;-)
Morgen nog even aan de poets... pfff. s'Avonds auto inpakken, brood e.d. voor onderweg klaar maken. En dan... zaterdag richting Le Pre Bonnet.
Ha... wat leuk zeg, dus jullie gaan waarschijnlijk ook die kant op (oud en nieuw vieren?).
Minder leuk dat je weer wat meer last van je allergie hebt. Maar goed, je weet hè! Altijd welkom. Bekijk het maar, wij hebben ons mobieltje bij ons.
Jullie alvast fijne Kerstdagen en volgende week een goede reis en wie weet stijgt de temperatuur :-)
Groetjes, Cilia