Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 9 mei 2014

Bijkomen...


Vidor heeft het hier de gehele dagen druk...


Soms moet je dan tussentijds even bijkomen...


Wat heerlijk hè!

Ook Henk heeft het de gehele dagen druk...


Even voor Henk zijn collega's...

Henk aan het thuiswerken...
ZWAAR WERK
;-) ;-) ;-)


En de stoel? Tsja... die heeft het soms druk. Staat hier te wachten totdat ik er plaats in neem... grapje ;-)
Deze foto is laat op de middag gemaakt, als de zon schijnt... zoals hij vandaag deed, dan lijkt dat altijd prachtig zo laat op de middag. Er bloeien ondertussen al vele bloemen zeer uitbundig, waaronder de vele koekoeksbloemen.

Jammer, jammer... ik heb een klein filmpje gemaakt, maar aangezien onze comp hier nogal traag is kan ik hem er nu niet gemakkelijk opzetten. Het filmpje is op zich niet zo leuk, maar... het geluid van de vele vogelgeluiden des te leuker. De vogelgeluiden die we hier dagelijks om ons heen horen, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. En... als het donker is horen we de uilen.
Ik bewaar het kleine filmpje tot volgende week ;-)



2 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Bedoelen ze dit nou met ''leven als God in Frankrijk'' ;-)

Tja,je moet je altijd aanpassen naar de gebruiken en gewoontes in het land waar je bent.
Lijkt me heerlijk om zo'n mooie groene werkplek te hebben en dan ook nog in de zon.
Er zullen bij jou al wel de nodige bloemboeketjes in huis staan die jij plukte in de natuur.

In de brandgang achter het huis zet mijn buurvrouw al jaren allerlei planten,(on)kruiden tegen de muren van de schuurtjes,elk jaar wordt het meer en meer,zodra er wat begint te bloeien loop ik ff door het gangetje met schaartje en knip een kleurrijk klein boeketje voor in huis, daar kan het fraaiste boeket van bloemist niet tegenop,koekoeksbloem staat er ook.
Paar jaar terug kon ik bijna niks bij naam van wat daar groeit, maar dan ga ik te rade bij meneer Google.

Misschien kan ik binnenkort het filmpje wel beluisteren met vogelgeluiden,de iPad gaat mee dus zal ik af en toe wel op de blogs kijken.
Bedankt trouwens ook namens Har voor je lieve wensen in vorige blogpost reactie!!!Gaat helemaal lukken.....
voor ons over paar dagen ook....Siga....Siga!!!

Lieve groet en tot blogs maar weer!!!
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Ik heb zo het idee dat ze dat ermee bedoelen... 'Leven als God in Frankrijk'. Weet het niet zeker, maar kan je vertellen dat het ons ERG goed bevalt ;-)

Tsja Ger, dat heb je niet op Kreta hè! 'Leven als God op Kreta' klinkt niet, hahaha...
Maar misschien wel net zo mooi... Siga, Siga... een prachtige uitdrukking... rustig aan alles mag niets hoeft.

Wat een fijne buurvrouw heb jij, die weet blijkbaar wat mooi is en doet er anderen ook nog eens een pleziertje mee. Onkruiden bestaan niet... ;-)
En ja... uiteraard heb ik hier weer wat bloemen op de vazen, zelfgeplukte natuurlijk. Voornamelijk bremmen en koekoeksbloemen.

Nou Ger, nog een paar nachtjes (net een schoolreisje zo spannend, hahaha...) en dan zit jij tesamen met Harry op Kreta. Heerlijk.

Ik zou zo zeggen... Siga, Siga en een ontzettende fijne reis met z'n twee-tjes.

Groetjes en heel veel liefs,
Cilia