Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 17 juni 2011

SUPER HENK...

Henk heeft er uiteraard al erg veel zin in, zie hem stralen ;-)

Ook al moet er natuurlijk wel hard gewerkt worden...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Op deze blog zal ik proberen uit te leggen hoe wij van plan zijn om circa 11 weken naar Le Pre Bonnet te gaan. Allereerst gaat Henk 2 keer in de drie weken naar Nederland om daar 2 dagen te werken, wat inhoudt: 1 dag reizen, 2 dagen werken, 1 dag reizen, een dikke week in Frankrijk, 1 dag reizen, 2 dagen werken, 1 dag reizen, een dikke week in Frankrijk, etc.etc... Verder gaat Henk in Frankrijk wat thuiswerk doen, dingen die hij anders op kantoor zal kunnen doen doet hij dan zoveel mogelijk thuis in Frankrijk. Dit alles omdat we uiteraard niet zoveel snipperdagen hebben. Als Henk op het eind van dit jaar meer vrije dagen opgenomen heeft alsdat hij snipperdagen heeft, dan gaan we dat verekenen (wij hopen natuurlijk dat het niet nodig is). Zelf blijf ik die tijd in Frankrijk, omdat de beestenboel daar is en deze uiteraard graag in de watjes gelegd willen worden. Verder moet er hier in Nederland ook het één en ander geregeld worden. Een tijdje terug las ik een blog van iemand die permanent in Frankrijk woont, zij waren van plan om dit jaar op vakantie te gaan. Nou waren zij op het lumineuze idee gekomen, dat zij misschien anderen wel enorm kunnen plezieren door hun huis in die periode aan te bieden, zodat anderen ook ervaren hoe geweldig zij daar wel wonen. Bijna had ik de telefoon in handen genomen om gelijk een week te reserveren, totdat mijn oog op het prijsje viel van wat dat alleraardigste huisje per week moest kosten... OEF, AUW, KASSA... Nou dacht ik zo bij mijn eigen, laat ik es gek doen en ons geweldig mooi groot bijzonder prettig aangenaam huis voor 11 weekjes in de bieding te doen voor het wel erg luttele bedrag van 1000 euries per week, voor dat bedrag schoppen wij de oppas er wel even uit (deze kost namelijk alleen maar geld) en kunt U lieve lezer van dit stukje, genieten van de overdadige weelde waarin ik normaliter dagelijks vertoef... op het o zo schone Oost Groninger platteland. Fietsen zijn inbegrepen, wel even de bandjes plakken en oppompen... ook de grasmaaier staat te popelen om gebruikt te worden. Vervelen is er niet bij, daar er nog genoeg achterstallig onderhoud is... en voor de hoognodige plattelandssfeer mag U gratis en voor niets bij dit alles ook nog de kippetjes verzorgen... Tja, dat was toch wel wat, weer niet goed van tevoren over nagedacht. DONC... dat word dit jaar niet. Geen 11.000 euro'tjes, maar gewoon onze eigen vertrouwde oppas. Waar we eerlijk gezegd erg blij mee. Deze blog is speciaal voor Henk, dankzij hem kunnen we dit realiseren. Super Henk... ik heb er even wat snoezige foto's van jou bijgeplaatst.

Geen opmerkingen: