Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zaterdag 15 mei 2010

Nieuwe buurman

Afgelopen keer dat we in Le Pre Bonnet waren hebben we ook weer een 'nieuwe' buurman met werkmaat ontmoet. Zondags kwamen ze met z'n tweeën in een prachtige eigele auto aangezet. Deze buurman heeft samen met zijn vrouw, die er helaas niet was, in het dichtstbijzijnde gehucht een tweede huis. Nou ja een tweede huis? Zeg maar gerust, het halve gehucht. Dinsdags was ik best in mijn nopjes met de nieuwe buurman. Henk was dinsdags met aanhanger naar Moulin om antieke tomettes te kopen. Hij had voor mij een mobiele telefoon achtergelaten, zelf behoor ik tot één van de weinigen die geen mobiele telefoon heeft. Ik ben nog van de bakelieten telefoon, zeg maar. Al vrij snel, nadat hij vertrokken was, belde hij me op. Hij vroeg hoeveel tomettes we nodig waren, dus ik aan het uitmeten en hele verhalen afsteken, tot ik er achter kwam dat er niets terug gezegd werd. Wat op zich niet zo gek is, daar ik meestal aan het woord ben. Maar in dit geval was de batterij van de mobiel leeg en de lader lag in de auto, handig maar niet heus. Met als gevolg, dat ik niet meer bereikbaar was. Na even nagedacht te hebben, over wat nu? Had ik besloten om naar mijn nieuw verworven buurman te lopen. Daar aangekomen, kon ik Henk alsnog even bellen. Heerlijk toch? Nieuwe buren. Wat wel erg jammer was, was dat de tomettes niet waren zoals we ze ons voorgesteld hadden, met als gevolg: meer als een halve dag kwijt en NUL tomettes. Maar goed, volgende keer beter.

Geen opmerkingen: