Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

dinsdag 15 juli 2014

2014... week 7...


Week 7... weer in Nederland...


Iedere keer weer opnieuw verbaas ik mij erover hoe snel alles went.
Zo zit ik 's morgens in Le Pre Bonnet nog een kop koffie te drinken met een bakje kwark... hup in de auto... paar uurtjes tuffen (nou ja... bijna 13 uur) en zo zit ik weer in Nederland alsof ik nooit weggeweest ben achter een bordje lekker lekker.
Toch dik 6 weken weggeweest...



Thuis aangekomen staan er weer heerlijk ruikende veldboeketten op de vazen, waaronder... GEEN klaprozen. WEL kamperfoelie, de kamperfoeliegeur trekt door het hele huis heen. Fijne thuiskomst ;-)


Maar de dag voor vertrek blijft altijd een beetje een sneu gebeuren. De planten binnen nog een laatste drup water en ze moesten even toegesproken worden zodat ze zich twee weken goed houden.
Maar één van de sneuste dingen is wel, dat vele van de buiten planten, die in de potten staan, een plekje moeten hebben waar ze zichzelf van water voorzien kunnen. Aangezien er twee weken geen mens naar ze omkijkt.



Vaak zet ik ze dan met de voetjes in ons stroompje en is er tot nu toe nog nooit één doodgegaan tijdens onze afwezigheid. Maar vanwege de hevige regen de afgelopen week stroomt het water in een razend tempo naar beneden. Op de foto is het niet echt duidelijk te zien, maar het loopt behoorlijk steil...


Overal kleine watervalletjes met kolkend water, tja... daar kon ik mijn planten niet in zetten. Vrees dat ze dan door de snelheid van het water meegesleurd worden.



Zodoende heb ik dit keer veel planten in onze waterput gezet, met een bodempje water. Hopende dat het niet teveel gaat regenen de komende twee weken. Afwachten of ze het gaan overleven...



Dan 's morgens voor vertrek nog even een laatste blik in de tuin... 
Om vervolgens in de volgepakte auto te stappen.



De eerste pauze was in de Champagne, bij een mooi korenveld waarin nog menig klaproosje stond te bloeien. Volgens mij is het veld helemaal rood van de klaprozen geweest als je zo al die uitgebloeide bolletjes ziet... vast een pracht gezicht.



De tweede stop was pas in Nederland. Vaak pauzeren we in België, maar vanwege de stevige regenbuien daar zijn we doorgereden tot in de buurt van Venlo... daar was het droog.
Bij een leuk bouwvallig huisje op een erg mooie plek.
Hm... 3 uur dichter bij Le Pre Bonnet, dus... 3 uur minder rijden, in de rook van Venlo, beetje (veel) opknappen...
Er stond helaas geen bordje TE KOOP bij... maar anders....


Dat was dus al met al week 6, week 7 is reeds in volle gang. Een week waarin de wasmachine al volop heeft gedraaid en nog vaak zal gaan draaien.

Geen opmerkingen: