Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

maandag 28 april 2014

Toch nog...


Afgelopen zaterdag had ik tegen 12.30 uur een blogje gepost waarin ik vermeldde dat wij pas zondags weg zouden gaan. Dat hadden wij even daarvoor ook besloten, koelbox uit de auto evenals de proviandtassen, onze reiskleren veruild voor werkplunje om in de tuin bezig te gaan, de oppas opgebeld om te zeggen dat we een dag later zouden vertrekken.
Nadat ik even mijn ergernis van mij afgeblogd had ben ik ook de tuin in gegaan. Een klein uurtje later kom ik in de keuken en wie zit daar vrolijk op de keukentafel... JAWEL... onze poes Femke, mij vrolijk begroetend met kopjes geven.

Binnen een minuut besloten wij om dan alsnog naar Frankrijk te vertrekken. Auto weer inpakken, reiskleding aan, nog even met de stofzuiger in het rondte... het is bij ons altijd gelijk weer vies i.v.m. de honden, andere rommeltjes snel aan de kant gemaakt en HOPPA... katten in hun kattenbakken, honden in de auto, wij erbij in... OP NAAR FRANKRIJK.

In de Franse Ardennen een leuke lange pauze genomen op een ons vertrouwde plek...


Bij Chateau de Rocan... in Chéhéry.





Een leuke plek om even te pauzeren met de honden...

's Nachts tegen goed 3 uur kwamen wij aan bij ons huis. Pas laat onder ons dekbedje, maar helemaal in onze noppies dat we er waren tesamen met alle drie de katten en beide honden.

Zondag bijna de gehele dag in de tuin bezig geweest, het gras was behoorlijk hoog en het onkruid tierde ook alweer weelderig.
's Avonds even achter de laptop, dongel opwaarderen... althans dat was de bedoeling. Helaas konden wij het tegoed niet opwaarderen, wat we ook probeerden het werkte niet, dus... geen internet. Jammer voor het bloggen, maar nog erger voor het werk. Aangezien Henk internet nodig is voor zijn thuiswerk.
Vandaag in alle vroegte naar Vichy, daar zit een winkel van de provider. Er zat een fout in de programmatuur van de provider, grrr... Zij hebben het tegoed handmatig opgewaardeerd, ondertussen wordt er gewerkt aan een oplossing en hopen wij dat het volgende week wel werkt. Anders moeten we opnieuw een ritje naar Vichy maken. Maar goed... eerst voor een week internet.

Had ik al vermeldt dat Henk onze oude aggregaat gerepareerd heeft ? Deze doet het weer als vanouds en hebben wij weer meegenomen naar hier. Uiteindelijk willen we wel een andere aggregaat, maar... het is nu niet meer urgent.

4 opmerkingen:

Rozen van papier zei

Weer fijn om op je stekje te zijn en al weer aardig druk geweest.lekker zo'n' aggregaat zou voor ons ook wel wat zijn. Iedereen krijgt een naheffing over 2012 van de electriciteit en was een hele strenge winter, ook electrische kachels. Veel plezier, blijf je lang?

Arno zei

Veel plezier.
Hans en Geliene zitten nu in me stekkie.

gr Arno

Cilia zei

Hoi Janny,

Ja... best weer erg prettig om hier te zitten.
Dit keer blijven we twee weken om vervolgens eind mei hier voor zo'n 4 maanden heen te gaan.

Groetjes, Cilia

Cilia zei

Hoi Arno,

Haha... dat wisten wij al lang. Waren hier vanmiddag even op de koffie ;-)

Volgende keer jij hé!

Groetjes,
Cilia