Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

donderdag 5 december 2013

Tja... ver verleden


Stom is dat, zit ik vorige week in Frankrijk nog te bedenken : Volgende week kan ik daar en daar nog wel even over bloggen. Ben ik weer in Nederland, lijkt het plots alsof het allemaal al een eeuwigheid geleden is. Voelt een beetje gek aan om nu foto's van de sneeuw te plaatsen, terwijl hier niets ligt ;-(

Evenals verhalen over bijvoorbeeld mijn rode oog, waar ik een week mee rondgelopen heb. Terwijl ik me bukte, haalde Morris speels uit... nagel in mijn oog, met als gevolg dat mijn oogwit niet meer wit was, maar rood. Tja... ver verleden, want het is ondertussen weer helemaal genezen ;-)

Of... over de kleine irritaties die zich onderling soms voor deden, van het samen zitten in een relatief kleine ruimte... afgesloten van de buitenwereld... vele, hele vele uren. We zaten voornamelijk in de 'woon'keuken, daar was het lekker warm. In de rest van het huis was het een stuk minder aangenaam verpozen. Tja... ver verleden, want hier hebben we weer een zee van ruimte die lekker verwarmt is ;-)

Of... over de heide-takken, die we daar gezellig op de vaas staan hebben. Aangezien we daar geen kamer-planten in huis staan hebben 's winters, die ik daar wel eens mis, pluk ik vaak in de herfst vele heide-takken en zet deze op vazen. Ze blijven erg lang mooi, hoeven geen water en vrolijkt de boel gezellig op. Tja... ver verleden, want hier in huis staat het vol met kamer-planten, dus is dat niet zo nodig ;-)

Toch nog maar even een paar foto's...



Echte aanrader, staat erg gezellig...



Gorges... bij ons stroompje...



Een kille mistige dag...


Pfff... bijna vergeten, voor degenen onder jullie die vanavond Sinterklaas vieren...

Alvast een hele fijne avond met vele leuke cadeau's toegewenst...

Voor degene die het niet vieren... natuurlijk ook een fijne avond ;-)

2 opmerkingen:

Rozen van papier zei

Ben je blij dat je weer in Nederland bent? Ja ingesneeuwd zitten is ook niet leuk, hoop niet dat wij dat nog krijgen van de winter; Nu is het onbewolkt, zonnig maar wel koud. Wel gezellig buiten allemaal kerstlichtjes opgehangen,

Au revoir,

Janny

Cilia zei

Hallo Janny,

Blij... is denk ik een te groot woord. Beide plekken hebben zo hun leuke dingen. Hier in Nederland is het allemaal wat luxer en hebben we ons sociaal leven. Nederland is ons thuis met zijn mooie en minder mooie dingen. Frankrijk is voor ons de plek om heerlijk te genieten van de natuur en de stilte... een beetje het vakantiegevoel, maar niet ons thuis... al voelen wij ons er best thuis, hahaha...

Ja... een gezellige tijd altijd, zo rond de Kerst. Over twee weekjes hopen we weer in Frankrijk te zitten, daar alles gezellig in Kerstsferen omtoveren... al veel zin in... gezellig met ons klein gezinnetje de Kerst vieren (onze zoon komt ook even over gewipt ;-))

Hele fijne zondag en geniet van de leuke tijd.

Liefs vanuit het noorden des lands (Nederland hè!, hahaha...),
Cilia