Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

maandag 30 december 2013

Het lege nest syndroom...


STILTE...

De stilte overrompeld mij hier weer even. Gek is dat, aangezien ik op zich best wel dol op stilte ben. Toch moet ik telkens even slikken als er een eind komt aan het bezoek. Tja... onze zoon zit alweer in de trein, op naar het volgende leuke gebeuren... het jaartje uitzingen en het nieuwe jaar inluiden met zijn vrienden.
Moeders achterlatend in de stilte... bleeehhh... moeders met een leeg gevoel in de rimboe laten zitten... bleeehhh... Moeders, die een dikke week lang gewend was geraakt aan dagelijks heerlijke maaltijden voorgeschoteld te krijgen... nu weer aan de 'normale' hap. Moeders die plots zelf weer wat valse noten uit de accordeon moet toveren en... aan de patience... bleeehhh...

Zijn er dan geen positieve kanten aan?  NEE... bleeehhh...

Zo, weer klaar met mijn zelfmedelijden ;-) Ik heb de laptop wel weer voor mijzelf, hoef hem niet meer te delen.

Het was een super gezellige week, kan ook bijna niet anders met een super gezellige zoon ;-) Veel gelachen, spelletjes gespeeld, lekker gegeten, uitstapjes gemaakt, af en toe even kleine woordenwisselingen... zijn we ook dol op, bij de houtkachel gezeten en gelopen.

Zo af en toe wat visite gehad, waaronder...

Jawel... 'nieuwe' mensen. Volgers van mijn blog. Super leuk. Mensen die hier ook in de Montagne Bourbonnaise een erg leuk tweede huis hebben. Dat 'ook' slaat op Montagne Bourbonnaise ;-) Met 4 man sterk kwamen zij langs... altijd weer leuk om nieuwe mensen te leren kennen met overeenkomstige interesses... een klushuis. Hahaha... we vinden het ook wel leuk om mensen te ontmoeten met compleet andere interesses hoor! Maar dit terzijde, ze hadden heerlijk gebak bij zich... heel toevallig mijn favoriete gebak... dus ze kunnen niet meer stuk ;-)

Afgelopen week zeer weinig foto's gemaakt... even voor de leuk zo op de één na laatste dag van 2013, toch maar even een paar erbij...



Een oude kasteelruïne bezocht...


Met 'torentje'... waar Henk en Jeroen uiteraard even bovenop moesten staan. Die twee kleine stipjes ;-)


Puy-de-Dôme vanuit de verte bewonderd...


Voorbereidingen voor het overheerlijke Kerstmaal...


Een start van onze Kerstdis... later stond het helemaal vol, maar had ik geen tijd om een foto te nemen... veelste druk met het smullen ;-)


Gezellig, lekker veel rommel, kaarsen overal aan... Gezellig...


Het restant van het gebak, wat we van de visite gekregen hadden. Geen foto van het gebak, dat was zo lekker en reeds op eer er een foto van gemaakt kon worden ;-)


Zo... ondertussen weer een klein beetje over het 'lege nest syndroom' heen, weer wat bijgeblogt... en nu op naar de laatste dag van 2013. Maar eerst nog genieten van de één na laatste dag voordat het 2014 is.

P.s.1... de foto's binnen zijn erg onscherp, komt mede omdat het vrij donker binnen is... maar ik wilde toch een klein beetje een indruk geven hoe wij er hier bij zaten.

P.s.2... Waarschijnlijk kom ik morgen jullie allen nog even een goed uiteinde wensen, op de blog... en uiteraard een goed begin... Zo niet... Dan alvast bij deze ;-) 

2 opmerkingen:

Jeroen Koch zei

Was een mooie week Kochie, DankU!
Zeker voor herhaling vatbaar, dus maar eens zien wanneer ik jullie daar weer tref. Ach en dat lege nest moet je ruim zien. Heb je ook weer lekker rust om je heen :-)

Cilia zei

Ha Roeneke,
Wij hebben ook weer lekker ouderwets genoten met de Kerst en uiteraard de rest van de week. Fijn dat het wederzijds was ;-) ;-) ;-)