Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 24 maart 2013

Bikini weer...




Zo zou je er toch eigenlijk bij willen zitten in maart, maar nu is de vraag... of de lange onderbroeken volgende week nog mee moeten!

Hier bij ons in de tuin zijn de eksters al weer druk in de weer om een nest te bouwen, vanachter het raam ziet het er allemaal liefelijk uit... maar o wee wat een kabaal daar buiten. De wind giert om het huis heen, de bomen zwiepen gevaarlijk heen en weer dat het een lieve lust is. Het bankje die ik, in een optimistische bui, een paar weken geleden buiten gezet heb... staat er verloren eenzaam en verlaten bij.

LENTE...

Het wil nog maar niet gelukken met het weer. Eén troost, we zitten met z'n allen in het zelfde schuitje... oké, een beetje een schrale troost, maar toch...

Gisteren kwam ik een oude klasgenote tegen, tussen alle andere babbeltjes door vroeg ze wanneer we weer naar Frankrijk gaan. Op mijn antwoord : volgende week , begon ze te stralen. Ooh heerlijk, miepte ze, lekker naar de zon. De wens is de vader van de gedachte... dus kweelde ik terug : Ja heerlijk hè, ik heb de bikini al ingepakt.

Tja, dat kan ik hier op mijn blog niet maken. Daar jullie als lezers zeer waarschijnlijk ondertussen al net zo goed als ik weten dat het in Le Pre Bonnet zo'n beetje hetzelfde weer als hier is. Oké, soms een graadje warmer, soms ietwat meer zon en soms wat droger... maar soms ook een graadje kouder... brrrrr... lange onderbroeken mee me dunkt.

Ik zet mijn koptelefoon op, ga lekker met een boek achter het raam zitten, af en toe over het randje van het boek naar buiten staren, genieten van de zon die volop schijnt en onderwijl dromend over de bikini, die ik overigens niet eens heb, in mijn reistas te leggen... om 'haar' er vervolgens volgende week uit te halen, aan te trekken en buiten op de stretcher liggend... denkend aan het gure weer in Nederland.

Een stralende zondag, vanachter het raam, gewenst...

Geen opmerkingen: