Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

maandag 27 mei 2019

Ik HAAT katten...


Nee hoor, wees gerust... ik ben best dol op mijn katten. Maar soms, soms kan ik ze wel wurgen.

Momenteel hebben die verwende mormels van ons de gewoonte om 's avonds op muizenjacht te gaan. Niet op relmuizen, die hebben ze al lang uitgemoord. Nee op spitsmuisjes en andere muizen.
Op zich niet zo verwonderlijk.
Maar ze hebben de gekke gewoonte om die muizen mee naar binnen te nemen, LEVEND.
Gaan dan het liefst even met ze spelen onder mijn stoel... de muis even treiteren, even laten lopen, daarna ze weer pakken om ze vervolgens weer te mishandelen. Zo ontzettend zielig.
Soms springen ze ook met muis en al op de tafel, om hem aan ons te tonen, bah.
Menig maal heb ik, met angst en beven, zo'n muis afgepakt en weer buiten laten lopen.
Maar regelmatig is zo'n muis al dusdanig gehavend of in shocktoestand dat ik weinig hoop heb dat hij het er levend afbrengt.

Nog onsmakelijker is : als ze de muis, in mijn nabijheid, op gaan eten onder luid gekraak van de botjes.

Maar het aller vervelendste is : dat de muis soms ontsnapt en ik me bewust ben dat de muis zich ergens in de woonkeuken ophoudt.

Nu, nu ik dit schrijf, loopt er hier ook ergens één rond 😟


6 opmerkingen:

von zei

Ha Cilia, kijk nu moet ik hardop lachen om je, ik zie het voor mij met die muizen! Het gaat net als met je kinderen, soms kun je ze vervloeken en meestal vind je hen ongelofelijk lief!Jaja wonen in Frankrijk, heerlijk mét muizen etc! liefs van mij

Cilia zei

Hoi Yvonne,
Proef ik daar een beetje leedvermaak!!!
Jij lachen en ik bovenop de tafel staan krijsen... HELLUP.
Las ik daar bij jou ook nog eens dat jij lacht terwijl er bijna een mannetje met parasol weg vliegt, foei foei toch Yvonne ;-)

Jij ook hele lieve groetjes vanuit zonnig Frankrijk (nou ja, die zon zien we dan wel niet... maar hij zit er wel, verscholen achter een paar vervelende wolken).

Doehoeg, Cilia

Walter zei

Ooh, ik ken het probleem nog van mijn Poppie...Dan kwam ze binnen vanuit de tuin en toonde mij trots haar prooi! Vreselijk....

Cilia zei

Hoi Walter, Ik kan me Poppie nog heugen van de foto's en verhalen van jou. Dus dat was ook al zo'n 'lieverd', want ja... eigenlijk gunnen ze ons een lekker stukje vlees ;-(
Weet niet of Poppie ook wel eens een levende muis meenam naar binnen, om vervolgens de muis los in je kamer te laten rennen. Hier doen ze dat dus soms wel, BAH.

Lieve groet, Cilia

Ger zei

Hoi Cilia,

Bij het lezen van jou blogpost trek ik in 'n reflex mijn voeten van de grond;-) en zou er bijna kattenprongen van gaan maken.
Heb zo'n idee dat poezen en muizenjacht onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.
En om ze voor straf vegetariërs te laten zijn gaat vast ook niet lukken.

Wens jullie een fijn en muisstil weekeind!!!

Lieve groet,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger,

Dat muisstil weekend gaat hem denk ik niet worden hier, morgen (zaterdag) motorcross. Dat houdt in dat er HELE VELE crossmotoren hier bij ons huis langskomen.

Weet je Ger, die gekke katten van ons vangen buiten muizen om ze vervolgens mee naar binnen te nemen.
Normaal hebben wij hier bijna geen last van muizen, maar ja... als onze katten zo'n muis hier in de keuken loslaten, brrrr.
Misschien overwegen om vegetarische brokjes voor ze te kopen en een goed gesprek met ze voeren ;-)

Jullie ook een goed weekend en hele lieve groetjes,
Cilia