Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

vrijdag 24 mei 2019

Blozende billen...



De afgelopen dagen was het nogal droevig gesteld met het weer, maar... vandaag geen klagen.
Mijn benen wisten niet wat ze overkwam toen ze plots het felle zonlicht zagen.
Eerst keken ze nogal bleekjes uit, maar na verloop van tijd begonnen ze lichtjes te blozen.

Vandaag voor het eerst weer een korte broek uit de kast gezocht. Altijd wel even wennen zo'n eerste keer, alsof ik een witte broek draag.
Het grappige vind ik : dat ik dagelijks mijn benen zie, maar als ze dan voor de eerste keer weer bloot buiten komen lijkt het net alsof ze nieuw/vreemd zijn. Dus eerst even weer aan mekaar wennen op eigen terrein, voordat we de wijde wereld intrekken. Tja, geen foto... dat durfden mijn blozende billen nog niet aan ;-)

Ook voor de eerste keer dit jaar weer de bbq aangehad. Weliswaar een bescheiden bbq, twee bescheiden stukjes vlees de man, veel groenvoer en uiteraard stokbrood met een kruidenbotertje, maar het smaakte ons uitstekend.

Verder heeft de specht momenteel het pad naar onze vetbollen gevonden, hij is er bijna niet weg te slaan. Om de haverklap zit hij er weer, gepaard met veel kabaal.


Hij zit pal voor het raam boven ons aanrecht...
Blijft ook zitten als we aan het afwassen of koken zijn.


Bovenstaande foto is op zo'n 30 cm afstand genomen.


Hij haalt allerlei gekke capriolen uit om bij het vetbolletje te komen.


Soms via de muur, soms via de vensterbank en soms gaat hij eerst tegen het kozijn aanzitten om het vetbolletje te pakken en er vervolgens aan te gaan hangen.
Vaak kijkt hij ook eerst even onze keuken in, om te zien of de kust veilig is. Erg mooi gezicht.




4 opmerkingen:

Walter zei

Billen zouden me wat te ver gaan, maar de foto's zijn prachtig! >@@@<

Cilia zei

Maar goed voor jou dat mijn billen nogal blue zijn ;-)

Fijn weekend Walter en een vriendelijke groet,
Cilia

Arno Bes zei

Regelmatig kijk ik hoe het weer in laprugne is en inderdaad was het niet om jaloers op te worden .
Het is zo druk dat het ons niet lukt om die kant op te komen maar uiteraard de zomervakantie wel natuurlijk .
Waarschijnlijk loopt Amara dan achter me aan inmiddels staat ze rechtop tegen de bank of ander meubilair aan.
Zie jullie in augustus.
Groetjes van ons.

Cilia zei

Hoi Arno en familie,

Vandaag weer in korte broek gelopen, dus momenteel best aardig weer. Maar tot nu toe was het, wat het weer betreft, een teleurstellend voorjaar. Denk dat het in Nederland mooier weer was.
Jammer dat jullie pas in augustus komen, maar kan me er wel iets bij voorstellen en ach... de tijd gaat zo snel, voordat we er erg in hebben is het augustus.
Ben wel ERG benieuwd hoe het met mooie Amara gaat, geniet er maar lekker van want voordat je het weet zijn ze groot en loopt ze harder dan jij ;-)

Groetjes, ook aan Pamela en Amara en... tot later.

Henk en Cilia