Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 23 juli 2017

Week 12... juli 2017


De twaalfde week zit er alweer op en eh... NEE ik mis Nederland nog niet. Nou moet ik bekennen dat we hier nog kroketten in de diepvries liggen hebben, anders...
Het buitenleven bevalt me hier altijd uitstekend, dat is toch heel anders als dat het ons in Nederland vergaat... daar zijn we VEEL minder buiten. Nou ja, de laatste jaren verpozen we zomers ook niet meer in Nederland en om daar in de winter buiten te gaan zitten is niet zo'n aantrekkelijke gedachte ;-)

Foto's genomen in week 12...


De eerste zonnebloem, dit jaar, die langzaam ontluikt.
Er staan verscheidene her en der op ons terrein, maar succes is hier niet altijd verzekerd.


Nog steeds worden, in huis, de vazen gevuld met bloemen uit de tuin.


Foto van de cherry-tomaatjes, ze zijn heerlijk.


Foto van andere tros tomaten, groter dan de cherry... wij vinden ze minder lekker.


Bijna overal waar ik ga of sta, hier bij huis, achtervolgt Mila mij. Als ze me even kwijt is gaat de neus op de grond en spoort ze mij op. Begroet me vervolgens alsof we mekaar jaren niet gezien hebben... wat soms maar enkele minuten was ;-)
Trouwens tijdens wandelingen door het bos niet, dan spurt ze vaak ver voor ons aan... ook de meeste tijd met de neus op de grond.


Afgelopen week voor het eerst boontjes uit eigen tuin gegeten. Ze smaakten voortreffelijk te samen met nieuwe gebakken aardappelen uit eigen tuin. Het vlees, wat we erbij aten, kwam NIET uit eigen tuin... Dat gaat hem ook NOOIT worden. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken om een varkentje vet te mesten en vervolgens te slachten. Ook niet om eigen kippen te slachten. Denk dat ik dan snel vegetariër zou worden. 


Verder wordt er weer gevoegd, een klus die waarschijnlijk nooit helemaal af komt... aangezien er nog zoveel te voegen valt.

Eerste vakantieweek zit er helaas alweer op, nog twee te gaan.





Geen opmerkingen: