Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

woensdag 22 juli 2020

VAKANTIE 2020...



Blog weer gevonden, maar ziet er gelijk al wat verouderd uit... dus aangepast.
Ik heb een sterk vermoeden dat 1 van onze katten zich uitgeleefd heeft op het toetsenbord, heb er geen bewijs van... maar toch een erg sterke verdenking.

Sinds vorige week donderdag VAKANTIE. Dikke drie weken in de hangmat, nou ja bij wijze van spreken. Ergens laat in augustus nog een kleintje vakantie, maar nu eerst dus drie weken.

Afgelopen weekend vrienden te logeren gehad, altijd even weer gezellig. Overigens denk ik dat het deze zomer niet een erg drukke zomer met logee's gaat worden. Verscheidene zijn toch wat huiverig in verband met covid 19. Tja... dat is iets waar ik me in zekere zin wel wat bij kan voorstellen.
Gelukkig komen en of zijn er wel alweer verscheidene tweede huisbezitters die we kennen, wat ook meestal weer gezellig is. Gezellig even weer wat bijkletsen en dergelijke.

Hier in Frankrijk zijn sinds afgelopen maandag de regels weer wat aangescherpt.
Verplicht 'muilkorfje' voor in alle open toegankelijke gebouwen, dus ook in winkels.
Fijne is wel, dat we in restaurants tijdens het eten het 'muilkorfje' even af mogen doen.
Een vreselijke wereld eigenlijks momenteel, een wereld waarin we allen gemuilkorfd zijn... het nieuwe normaal, daar moet je toch niet aan denken. Dus blijf ik me vasthouden aan het TIJDELIJKE ABNORMAAL, in de hoop dat het al met al niet al te lang gaat duren en de mondkapjes voorgoed in de prullenbak kunnen verdwijnen, we mekaar weer de hand kunnen schudden en niet te vergeten zoenen en knuffelen.

Echte plannen hebben we voor de komende weken niet... beetje in de tuin werken, wat uitstapjes maken, beetje aan lummelen, beetje 'knutselen', enzovoort enzovoort. We zien wel wat we gaan doen, niets hoeft en alles kan... VAKANTIE.
Ah, misschien de fles limoncello uit Menton, die we van vrienden gekregen hebben, leeg drinken ;-)


Verder de nieuwe boeken stelling verder afmaken en verder inrichten.


Het begint zo al wat huiselijker te lijken, althans dat vind ik ;-)

Afgelopen ochtend werden we plots om een uurtje of zeven wakker van stevige onweer (niet voorspelt), alle kussens e.d. lagen nog buiten op de stoelen. Dus rennend in onderbroeken naar buiten om nog te redden wat er te redden viel.
Er volgde een kortstondige fikse regenbui, wat helaas vaak funest is voor de vele varens die momenteel zeer hoog zijn.


Weer heel wat snoeiwerk om de paden vrij te krijgen.

Op zich wel prettig voor de tuin zo af en toe een bui, want het is behoorlijk droog.
De bui duurde maar even, verder was het vandaag weer een zonovergoten dag.

We zagen vanmiddag de eerste KONINGINNENPAGE van dit jaar vliegen. Altijd weer een feestje.


KONINGINNENPAGE...
Beetje beschadigd zo te zien, maar desondanks erg mooi.


P.s. Ben je een vlinder liefhebber, dan even op Ger haar blog kijken, van rups tot vlinder. Prachtig gefilmd. Ger haar Koninginnenpages


4 opmerkingen:

Ger zei

Hoi Cilia,

Het lijkt niet alleen wat.......het is ook zeker weten wat, ik vind de boeken stelling echt heel mooi en sfeervol staan in de ruimte.
Helemaal je eigen woonstijl aanbrengen daar gaat ook mijn voorkeur naar uit en niet wat je heel vaak ziet een kopie van toonzaal woonboulevard😉
En in een huis mag geleefd worden ook door de aanwezige huisdieren....toch.
Gebruikers sporen zorgen daarbij voor een mooie geleefde uitstraling en geven het huis karakter.

Heerlijk om samen met jullie gasten vakantie te vieren in de rust en de ruimte die overal is in de omgeving.
Je zal er geen borden vinden met tekst: ga terug, het is te druk hier.

Leuk om je spontane reactie te lezen op en over de vlinderblog.
Kan het modereren van andere reacties bijna niet bijhouden, haha.....grapje

Amuseer jullie tijdens vakantie en veel gezellige en zonnige dagen gewenst!!!

Liefs, Ger


Cilia zei

Hoi Ger,

Grappig toch, dat jij gereageerd hebt al voordat ik de blog plaatste ;-)

Ik heb de oude blog ietwat aangepast, omdat hij intussen al verouderd was.
De visite is ondertussen alweer weg, was erg gezellig en ze hebben geen last van de haartjes op de matrasbeschermer gehad ;-)

Vandaag voor het eerst weer een koninginnenpage gezien in de tuin. Was een beetje beschadigd, niet zo goed verzorgd als die van jou... denk ik :-)

Tja, best jammer dat er zo weinig mensen op reageren. Ze weten niet wat ze missen, want hoe dan ook... ik vond je filmpjes en het hele gebeuren in 1 woord FANTASTISCH.
Kan me jou helemaal voor de geest halen, hoe jij erbij zat te genieten. Vind het ook ontzettend fijn voor jou dat het gelukt is, twee schitterende vlinders.

Hele lieve groetjes, Cilia

Walter zei

Dwars door dat deprimerende mondkapje heen heb ik genoten van je foto's. Leuke thuisfoto!
Gemuilkorfd vond ik een passende term ( glimlach)

Cilia zei

Hoi Walter,

Tja, van zo'n muilkorfje word ik ook niet echt vrolijk. Zonder mogen we hier de winkels niet meer in, tevens staat er een boete van 135 euro op bij het niet dragen van een mondkapje. Dat bedrag loopt erg snel op als ze je voor de tweede keer betrappen. Drie keer in een maand kun je zelfs celstraf voor krijgen :-(

Maar goed, hopen dat het al met al niet al te lang gaat duren.

Fijne zondag en een vriendelijke groet,
Cilia