Montagne Bourbonnaise

Montagne Bourbonnaise
Kom binnen, een kijkje in en om ons huis nemen. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

zondag 12 juli 2020

De Koningspage...


Daar is ie weer...


De koningspage...


Eén van de leukste vlinders...


Snoepend van onze vlinderstruik.

Zoals ik al schreef : één van de mooiste vlinders, die we hier zien. Nou zou ik dat bijna bij iedere vlinder neer kunnen zetten, want eigenlijk vind ik ze allemaal even leuk. Maar goed, hoe dan ook, altijd weer een verrassing als we plots een koningspage tussen allerlei andere vlinders in de vlinderstruik zien.

Tot nu toe nog geen koninginnenpage waargenomen in de tuin. Hopen dat we die binnenkort ook weer te zien krijgen.


6 opmerkingen:

Walter zei

Prachtig!

Cilia zei

Mooie vlinder hè...
Lieve groetjes, Cilia

Ger zei

Hoi Cilia,

Ook zo'n schoonheid deze grote page.
En wat fantastisch om die op je vlinderstruik aan te treffen,dan mag je echt spreken van hoog bezoek.

Ik lees dat de Koningspage in Nederland een zwerver is en tussen 1789 en nu ongeveer 50 keer is waargenomen.
Dus weinig tot geen kans dat ik daar rupsen van in mijn tuintje zal aantreffen.

Fijne zondag en lieve groetjes,
Ger

Cilia zei

Hoi Ger, ik zag daarnet dat mijn laatste blog, inclusief jouw'n reactie, verdwenen is. Heb net even een snel blogje in elkaar gefrutseld.

Ook een prachtige vlinder, de koningspage. Zag er daarnet drie vliegen. Maar persoonlijk vind ik de Koninginnenpage nog mooier. Tot nu toe nog niet gezien hier dit jaar. Daarentegen super genoten van de blog van jou, werkelijk onvoorstelbaar mooi.

Fijne zondag Ger en hele lieve groetjes,
Cilia

Ger zei

Hoi Cilia,

Had zaterdagavond laat al in de gaten dat er iets aan de hand was met je blog,kreeg ook je blogpost van Koningspage niet geopend,dacht al dat het aan blogger lag of aan mijn oude trage pee-ceetje.
Heb van koninginnenpage nog veel meer foto's en filmpjes,heb het voor op de blog beetje ingekort.
Wist wel dat jij als natuur en dierenliefhebster zou genieten van vlinderblog en dat zie ik nou terug in de lieve spontane reactie.

Gaan jullie lekker verder genieten van vakantie.

Liefs,Ger

Cilia zei

Hoi Ger, de blog staat in aangepaste vorm er weer op. Verdenk onze katten er sterk van, lopen soms in een onbewaakt ogenblik over het toetsenbord.

En of ik genoten heb van je vlinderblog, trouwens Henk ook. ENORM GENOTEN :-)

Heel veel liefs,
Cilia